hallo,
misshcien een dom vraagje maar ik ben opzoek naar een script of iets dat mij verder kan helpen met dit probleem, wil vanav een balk boven in op een knop een schermpje te voorschijn toveren [gelukt] en dan kunnen inloggen en in dat schermpje na x aantal seconden zien inloggen gelukt/mislukt. en onderwater dat er dan een POST word verwerkt van de inlog gegevens, iemand enig idee met welke functie ik dat kan gebruiken? Ik gebruik de Javascript engine van Prototype.

alvast bedankt als je bent gaan zoeken en hier onder iets redelijks post!
ik snap totaal niet wat je bedoelt ;)
Een inleiding in asynchroon Javascript kan je in deze tutorial vinden. In de reacties staan waarschijnlijk ook wel wat berichten die je vertellen hoe je het met Prototype zou kunnen doen. Maar het is altijd wel handig om nu te weten wat er precies gebeurt :)

Prototype is trouwens geen engine, maar een bibliotheek. Het is eigenlijk niets meer dan een setje functies, geschreven in Javascript zelf, die jouw wat meer functies geeft. Daardoor kan je hetzelfde bereiken, maar dan hoef je wat minder na te denken en wat minder code te typen.

Je zou ook een iframe voor het login-schermpje kunnen gebruiken, of een verborgen iframe gebruiken en de naam van dat iframe als target van je login formpje gebruiken. Met Javascript kan je dan via window.parent met het oorspronkelijke frame (het frame wat je login formpje bevat) praten en via innerHTML een div van een nieuwe inhoud voorzien.

En als je echt wil dat het inloggen 3 seconden duurt (waarom zou je? Het ergert alleen de gebruiker lijkt mij) dan kan je [php]sleep[/php] gebruiken

Reageren