Ik heb onderstaand stukje code. Wat dit doet is dat als mensen double,twin,triple kiezen komen er 2 invulvakjes name tevoorschijn. Nu werkt dit goed. Allleen nu moet ik het nog zo hebben dat als mensen double/twin kiezen dat er dan 1 name field komt,bij single nog steeds geen, en bij triple 2 velden. Hoe kan ik dit oplossen ? Alvast bedankt !!

function latenzien(id,veld,waarde)
{
  x = document.form2.elements[veld].selectedIndex;
  if (document.form2.elements[veld].options[x].value > -1)
  {
    document.getElementById(id).style.display = 'block';
  }
  else
  {
    document.getElementById(id).style.display = 'none';
  }
}  

<div id="right_register"><select name="selectieveld" onChange="latenzien('roomname',this.name,'Double')">
      <option value="-1">Single</option>
      <option value="2">Twin (2 separate beds)</option>
      <option value="3">Double</option>
      <option value="4">Triple</option>
    </select></div>
    <div id="roomname" style="display: none">
<div id="left_register">Name :</div>
<div id="right_register"><input type="text" name="roomname1" id="roomname1"  size="50"/></div>
<div id="left_register">Name :</div>
<div id="right_register"><input type="text" name="roomname2" id="roomname2"  size="50"/></div>
</div>
Vaag. Kan je het nog eens proberen uitleggen maar dan iets duidelijker?
Zal het proberen, wat het script nu doet ik als je kiest voor de opties "double,twin,triple" laat hij 2 invoervelden zien die in die "hidden" div zitten. Maar wat ik nu nog wil is dat als er gekozen wordt voor "double of twin" dat hij dan 1 invoerveld laat zien en als er gekozen wordt voor triple dat hij dan 2 invoervelden laat zien. (hoop dat het zo wat duidelijk is :) )
Hoi Roy, je kunt dit doen door javascript DOM functies... Kijken even naar de functie document.createElement o.i.d.
heb een beetje rondgezocht maar vindt niks om dit te fixen. Ben ook niet echt thuis in javascript dus hoop dat iemand me nog een beetje op weg kan helpen met dit probleem. alvast bedankt !

Reageren