Beste mensen,

Ik denk een niet al te moeilijke vraag. Ik ben opzoek naar een goede tutorial die mij uitlegd met name in photoshop cs3 hoe ik een foto laat overlopen in een kleur. Ik heb al gegoogled maar ik kwam of uit op andere versies van PS of de tut's waren onduidelijk.

Alvast bedankt
Volgens mij kun je dan gewoon een laag eroverheen zetten en die opvullen met een gradient van kleur naar transparant.
Een tutorial ken ik niet, het is namelijk redelijk simpel:

1) Ga naar het menuutje met je lagen en dubbelklik aan de rechterkant van de laat met je foto.
2) Klik op Gradient overlay (in het Nederlands iets met overloop, hij staat onder Color overlay).
3) Maak van Angle (Hoek) 0.
4) Dubbelklik op het zwart-naar-witte-overloopje dat je ziet staan.
5) Je ziet een balkje staan met je overloop. Linksboven daarvan staat een raar dingetje, klik daarop en maak onderaan van Opacity (Dekking) 0%.
6) Klik nu rechtsonder op zo'n zelfde dingetje, en klik op het witte vakje dat je naast Color (Kleur) ziet staan.
7) Kies je lievelingskleur uit :-)
8) Klik drie keer op OK en alles is klaar.
gewoon ga naar fx en klik op color overlay en selecteer dan bij type of wat het ook is overlay ipv screen of soft of blablabla..

of zoek je dit niet?
Wat je ook kunt doen is een layer aanmaken met de kleur waarin je het wilt laten over lopen en deze ONDER het plaatje zetten. En dan gebruik je layer mask om het over te laten lopen.

Reageren