Ik overweeg ook voor het ontwikkelen over te stappen op Apple Mac OSX. Wat gebruiken en adviseren jullie voor:
- editor voor php en xhtml code (onder windows gebruik ik nu notepad++)
- de gehele server omgeving zodat ik op localhost kan prutsen (onder windows gebruik ik nu XAMPP-light (MySQL en Apache)
Het zou natuurlijk fijn zijn als het voor de mac-omgeving opnieuw gratis kan....maar gebuiker/ontwikkel-gemak is ook wat waard.
Wat adviseren jullie en hoe bevalt dat?
Arnold
Dit gaat niet direct over php.
Verplaatst naat Koffiehoek.
Mamp is de Mac versie van Xamp, en de Linux versie heet Lamp. Verder weet ik zo snel ff geen naam van een editor. Ik gebruik onder windows Crimesonn editor. Ik moet m`n mac maar weer eens gaan openen, om te ontdekken wat ik daar ookweer op draai.
Eclipse PDT, opensource en zeer professioneel. Je zou ook eens naar Komodo kunnen kijken, zie ik ook wel eens voorbij komen.
OSX heeft overigens als Apache geinstalleerd, vanaf versie 10.5 (Leopard) zit PHP er ook al bij (al kan een update geen kwaad...). Nog even PostgreSQL installeren en het feest is compleet.
Heeft TextMate uberhaupt wel ondersteuning voor tabs eigenlijk ? Ik gebruik Coda. Daar hoor je de laatste tijd steeds meer over, het is hele fijne software met een geniale CSS editor en hele fijne ingebouwde FTP client, en niet heel erg bloated ofzo.