Hallo luitjes,

Ik gebruik de volgende \'ontwikkelomgeving\':
- Windows 2000 pro
- Dreamweaver MX
- Apache 2.0.48
- PHP 4.3.4
- MySQL 4.0.18
- MySqladmin 2.5.6
- Internet Explorer 6

OK, nu het probleem:

Ik heb in MySqladmin een database gemaakt. In Dreamweaver heb ik een webpagina gemaakt waarin ik verbinding maak met de database. Als ik de webpagina via Refresh (in Dreamweaver) op de server plaats. Komt deze netjes in de documenten-directory van de apache-server (HTDOCS) te staan. Als ik in Dreamweaver met de preview-optie de webpagina start krijg ik keurig de inhoud van de bevraagde tabel uit de database op mijn scherm. So far So good.

Als u echter dezelfde pagina rechtstreeks (vanuit de HTDOCS-directory) in mijn browser op wil starten krijg ik de volgende melding:

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in C:\\Program Files\\Apache Group\\Apache2\\htdocs\\DZO\\dossier.php on line 33

Regel 33 in mijn script luidt:
mysql_select_db($database_data_conn, $data_conn);

Dreamweaver maakt een tijdelijk bestandje aan in htdocs\\DZO op het moment dat ik mijn webpagina preview. Als ik deze webpagina vanuit dezelfde locatie in mijn browser open krijg ik bovengenoemde melding niet en worden de gegevens in de tabel gewoon getoond. Beide bestanden, dossier.php en het tijdelijke php-script vanuit Dreamweaver, zijn voor 100% hetzelfde en staan in dezelfde directory.

Hoe komt het dat ik bij het ene bestand deze waarschuwing krijg en bij het andere bestand niet en hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes
Cees Laming

Reageren