Hierbij is $i een willekeurig getal. Deze radiobuttons wil ik uitlezen dmv javascript. Als je op de submit button drukt van het formulier waarin de radiobuttons staan, wordt er een javascript functie opgeroepen. De willekeurige $i wordt als parameter meegegeven.
Bij het uitlezen van de radiobuttons in de javascript functie dacht ik aan zoiets:
for (k=0; k<2; k++) {
if (document.edit_image.elements[("move" + i)[k]]) { //formuliernaam is edit_image
alert("hoi");
}
}
Dit werkt echter niet, geeft een error als "has no properties" op de if-regel.
Hoe moet het wel?
Hardstikke bedankt, maar zoals je kunt zien had ik idd ook al gevonden dat het met een loopje moet.
Het probleem zit het er bij mij in dat in de naam van de radiobutton een willekeurig getal zit. Hoe verwerk ik zoiets in document.form.radiobutton?
Kun je aan mijn uitleggen wat je precies probeert te doen op deze manier? Ik begrijp het nut van dat willekeurig getal op t moment niet zo goed. Wellicht kan het veel eenvoudiger.
ps. als je trouwens een groep radiobuttons hebt (met name="bla" en verschillende values)
dan krijg je de values op de volgende manier:
bla[0].value
bla[1].value
Je loopt niet dom te doen, voor die R heb ik een uitleg ja.
Ik heb een fotoboek gemaakt. In de admin van dat fotoboek kun je een album aanklikken, waarna je een pagina krijgt met een x aantal formuliertjes. Voor elke afbeelding in dat album een formuliertje, hierin kun je dingen aanpassen als commentaar, titel etc. In elk formuliertje staat ook een groepje van die 3 radiobuttons. Het getal R is gelijk aan de plaats van het formulier.
Maargoed, die R geef ik dus door als parameter in de javascript functie.
Via de R weet ik dus op welke afbeelding die radiobuttons, waar ze ook voor mogen zijn, van toepassing zijn.
Ik denk dat dit precies is wat ik bedoel inderdaad, bedankt!
Het enige verschil is dat jij R alleen in de formuliernaam verwerkt, en ik ook in de naam van de radiobuttons. Ik ga er eens mee aan de slag, als het niet lukt hoor je het wel.
Het werkt nog niet, voor form heb ik alleen de naam van het formulier ingevuld.
Maar ik zie jou script nergens iets van document.form.element.blabla
document ergens vergeten?