ik heb een pagina gemaakt met daar op een formulier. op dat formulier komt een datumveld. de datum die in gevuld dient te worden is 6 van de 10 keer de datum van vandaag. om het de gebruiker wat makkelijker te maken wilde ik een button maken die "automatisch" de datum van vandaag invult...
hoe pak ik dit aan??
ik hoop dat mijn probleem stelling duidelijk is...
wie kan mij een zetje in de goede richting geven..
Dat is ook een optie, ik kies er zelf vaak voor dat een gebruiker het datumveld leeg kan laten, dan wordt de huidige datum gebruikt (via PHP dus) en wanneer er wel een datum wordt ingevuld wordt gekeken hoe die is opgebouwd en er een geldige SQL datum van gemaakt.
ik was er met een beetje google-en al echter dat dit uit zou draaien op een javascriptje en das helaas niet mn sterkste punt, maar hiermee kom ik er wel uit...
Ik ben er meestal voor om een button waar een javascript actie aan hangt, ook te schrijven met javascript. Iemand die javascript uit heeft staan zal op die manier geen button te zien krijgen die niets doet.
Het is een idee, maar dan krijg je natuurlijk wel veel overheadcode als je veel buttons hebt. Ik zou ze dan eerder een class geven en de display op none zetten. Via JavaScript kun je dan alle elementen met de goede class zichtbaar maken op het domready event.