Alles in de DB staat als unixtime. Maar de zoek opdracht geeft een Uur (bijv 14) een dag, maand en jaar. Dan maakt ie als URL:
zoeken.php?dag=01&maand=01&jaar=2008&tijd=14
Daarvan wil ik een unixtime maken. Zit al te proberen met mktime, maar die werkt niet erg mee vandaag.
en wat zijn 10 getallen voor datum dan? een appel is ook geen peer. Datums sla je op als datums en niet als getallen. Maak van dat ene veld een datetime type ipv int/varchar
en wat zijn 10 getallen voor datum dan? een appel is ook geen peer. Datums sla je op als datums en niet als getallen. Maak van dat ene veld een datetime type ipv int/varchar
Dat begrijp ik niet. Als je bedoeld van alle data een datetime te maken dan ben ik lang bezig, er zijn nu totaal 25773 records. Dus daarom van gewone datetime naar unixtime en dan pas zoeken in de sql DB.
@Dennis, als je het met de hand zou doen wel. Als je het volgende doet niet:
maak een nieuwe kolom aan in de tabel, met als type datetime.
voer in php het volgende scriptje uit: (het kan nog sneller, maar ach, het werkt):
<?php
//eerst verbinding maken!
$result = mysql_query("SELECT timestampveld FROM tabel GROUP BY timestampveld");
while($data = mysql_fetch_array($result)) {
mysql_query("UPDATE tabel SET datetimeveld = '".date('Y-m-d H:i:s',$result['timestampveld'])."' WHERE timestampveld = '".$result['timestampveld']."'");
}
echo 'klaar is Dennis:)';
?>Vergeet niet om de tabel en kolomnamen goed te zetten.
Als er iets fout gaat tijden het uitvoeren van dit script heeft het geen gevolgen, want er gebeurt niets met de oorspronkelijke data.