Hallo,

laatst keer kregen we een telefoontje, alleen er werd niets gezegd.

Alleen een krakend piepend geluidje, net of het uit het buitenland kwam ofzo... Het is een paar keer eerder voorgekomen een paar maanden terug.

ik kwam met google nergens uit, wie weet wat dit merkwaardige telefoontje kan zijn ?

Alvast bedankt.
Ook wel eens last van gehad. Nu ga ik eventjes speculeren: het wordt wel eens gezegd dat er inbrekers zijn die op deze manier testen of er mensen thuis zijn. Lijkt me niet echt logisch om dat vaker dan 1 keer per week te doen, maar goed.. er zijn een hoop rare mensen op de wereld.
En om je niet heel erg bang te maken voor inbrekers: het komt nog wel eens voor dat er een technische storing is. Verbinding wordt niet goed gelegd en je hoort alleen gekraak en gepiep (soms veroorzaakt door de stem aan de andere kant).
Bij VoIP heb ik daar nog wel eens last van als de bandbreedte wordt ingenomen door de computer (torrents downloaden, muziek streamen etc.). Zet ik dan de internet-verbinding-vretende programma's even op pauze dan kan ik weer rustig bellen. Klinkt een beetje alsof je geen ontvangst hebt met je mobiele telefoon. Bovendien heb ik al een aantal maal meegemaakt dat met VoIP een verkeerde verbinding werd gelegd, zodat de persoon aan de andere kant 2 of 3 keer verbonden was met mijn telefoon. Had ik een leeg viocemailbericht en slechte ontvangst.

Reageren