Ik ben bezig met een database om een paar administratieve formaliteiten te vereenvoudigen.

Nu heb ik een tabel met verschillende records en had ik graag een verschil berekend per maand tussen wat de database als totaal geeft en wat wij op papier staan hebben.

Om het totaal per maand te berekenen heb ik geen probleem, maar ik had graag naast ieder record die de database mi weergeeft een invulhokje gehad (waar wij dan ons aantal ingeven) en als wij dan ergens op submit ofzo drukken dat hij dan ons automatisch het verschil weergeeft (normaal zou het overal 0 moeten zijn in ideale omstandigheden.

Om op zich een invulhokje naast iedere record te laten verschijnen zie ik ook nog zo geen probleem, enkel om die iedere maal een ander LABEL te geven en om effectief de berekening te doen snap ik niet waar te beginnen.

Dit is mijn code + form om de totalen te laten berekenen. dus ik krijg de naam + totaal aantal uren. Hiernaast zou een invulhokje moeten komen en als wij dan op submit drukken daarnaast nogmaals het verschil.

<?php
    require 'authenticatie.php';
    include("header.html");
    include("dbinlog.php");

echo "U zocht gegevens op maand : $maand </br>";
$query = "SELECT naam, SUM(aantal_uren) FROM structuurhcs where datum LIKE '$jaar-%$maand-%'GROUP BY naam"; 
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
while($test = mysql_fetch_array($result)){

echo "totaal voor  ". $test['naam']. " :". $test['SUM(aantal_uren)'];
	echo "<br />";
}

mysql_close();

?>

<h1><b>Zoeken op loonstaat:</b></h1>
<form action="loonstaten.php"  method="post">
<table>

</br><tr><td>jaar:</td><td><input type="text" name="jaar"></td></tr>
</br><tr><td>maand:</td><td><input type="text" name="maand"></td></tr>
<tr><td><input type="submit" name="invoeren" value="Gegevens zoeken" >
</td></tr>

</table>
</form>

Hoe ziet structuurhcs er precies uit (phpMyAdmin export of zo)?

Reageren