Van deze externe source wil ik de header en de footer in mijn eigen pagina plaatsen maar tussen de header en footer wil ik zelf nog content plaatsen, verder wil ik dit altijd op een vast tijdstip laten gebeuren, maar dit regel ik met een cronjob, daar kom ik wel uit.
Ik zou PHP [php]DOM[/php] gebruiken. Die heeft een leuke method DOMDocument::loadHTML. Daarmee kan je (foute) xml in laden, en vervolgens kan je met getElementById de header en footer pakken. Via importNode & nog wat meer loadHTML kan je vervolgens lappen HTML erin plakken.
Ik heb te maken met een extern bedrijf die zijn templates ter beschikking stelt. De opmaak is tableless dus alles netjes in divjes. En het middengedeelte is variable door mij te gebruiken. Maar daarboven moet ik wel hun header plaatsen en daar onder hun footer.
dus hoe kan ik met PHP een externe template in HTML parsen en in stukken knippen en vervolgens om mijn reeds bestaande pagina heen zetten.
@ Jelmer, ik zal er naar kijken. Momenteel gebeurt het met een .exe op een IIS machine, maar moet het werkzaam zien te krijgen in een LAMP omgeving. Collega gaf aan dat hij het met Java wel zou kunnen fixen, maar wil het persoonlijk het liefst in PHP doen.
Niet Bumpen:
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.
Is er ook nog een andere mogelijkheid?
Ik zat zelf te kijken naar fopen() en file_gets_content() , maar kom er maar niet uit hoe ik dan specifieke gedeelte kan pakken uit een extern html bestand. hmmm vind dit maar lastig.
met fiel_get_contents haal je nu die gegevens op, waarom gebruik je dan vanaf dat moment geen DOMDocument zoals Jelmer aangaf? Dan kun je dus op een specifieke locatie dingen aanpassen.
<?php
$inhoud = file_get_contents('http://ikhoefgeen.nl/');
?>
En tada! Als je PHP een beetje standaard geconfigureerd hebt zit nu mijn homepage in jouw variabele :)
Ok en wat nou als ik in het midden van jouw pagina een div wil plaatsen die relatief in de pagina komt zodat tevens jouw pagina meeblijft rekken, dus background repeat-y zolang ik er content in plaats.
Het is de bedoeling dat ik enkel jouw omlijsting gebruik en vervolgens tussen de <body> elements content variable kan blijven vullen.