Ik heb een voorstel, kunnen de site reviews, waarin het duidelijk wordt dat de site gewoon een template heeft niet gesloten worden? Iedereen kan wel ergens een template vandaan sleuren en d'r zelf wat tekst in stoppen. Wat is het nut van een site te reviewen als die toch al een goed template heeft?
Bovendien gaan mensen complimenten geven, terwijl dat niet terecht is (Klik).
Maar als een template is aangepast (dus als het een vet slecht template is, met tabellen e.d.) dan is het misschien de moeite nog wel waard om die te reviewen.
Anders vind ik het kansloos.
Edit:
aapjuh schreef op 04.11.2008 20:55
Natuurlijk vind ik wel dat je als je een template gebruikt dit DUIDELIJK moet melden. En wat aanpassen naar eigen wensen is ook altijd wel netjes.
Ben ik niet me je eens Karl. Dit is toch een php site, en niet een html/css site. Natuurlijk wordt dat hier ook veel gebruikt, maar als iemand een template gebruikt maar wel eigen php code, kan hij hem toch wel willen laten keuren?
Natuurlijk vind ik wel dat je als je een template gebruikt dit DUIDELIJK moet melden. En wat aanpassen naar eigen wensen is ook altijd wel netjes.
?Onbekende gebruiker
04-11-2008 20:57
Ben ik niet me je eens Karl. Dit is toch een php site, en niet een html/css site. Natuurlijk wordt dat hier ook veel gebruikt, maar als iemand een template gebruikt maar wel eigen php code, kan hij hem toch wel willen laten keuren?
Ivo schreef op 04.11.2008 20:45
Tja, opzich lijkt me dat wel een goed id, maar als het om de inhoud gaat vind ik dat hij niet gesloten moet worden natuurlijk
Dan wel natuurlijk ja, maar aapjuh, ik heb eigenlijk geen php review's gezien....
Inderdaad, dat zou ik er eigenlijk bij moeten zetten, als het er gewoon bij staat dat het een template is, dan vind ik het ok.
maar dat zoals bij Joran, wat jij als voorbeeld geeft inderdaad niet echt proffesioneel, en zeker niet als je dan met de eer van de template gaat strijken.
Zoals al eerder in dit topic aangegeven: Het gaat niet om de PHP, site reviews kunnen prima hier, maar het moet wel zelf zijn gemaakt of duidelijk een (grote) aanpassing van een template. Niet alleen een plaatje wat veranderen en een andere naam.
Tevens dient bij een template de naam van de originele maker wel zichtbaar te zijn, met de eer van een ander strijken is erg flauw en het hoort gewoon niet.
Ik vind dat site reviews hier wel goed komen te staan, zo help je mensen een betere denkwijze te krijgen i.v.m. design e.d.
Template reviews...gooi die er dan maar af.