Sint Shopping System (lotentrekker + verlanglijstjes), voor een ieder die nog lootjes gaat trekken (of een online verlanglijstje wil bijhouden). Php/mysql script is downloadbaar vanaf:
nou dat zal ik dus niet gaan gebruiken! want als je geen goed wachtwoord ingeeft, is de pagina verlopen en moet je 388 keer klikken of je browser meteen alstuiten om er weer uit te komen
Leuk Systeem. Ik heb het ingesteld op mijn webserver, maar nu er een paas mensen op ingelogd zijn, krijg ik bij 1 gebruiker een foutmelding:
Warning: mysql_numrows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/vhosts/***.com/subdomains/sinterklaas/httpdocs/index.php on line 651
Op lijn 651 in Index.php staat het volgende:
$num2=mysql_numrows($result2);
Ik ben zelf niet zo bekend met PHP, is er iemand die mij hiermee kan helpen?
Edit: Na wat onderzoek bleek het te liggen aan de wens van de gebruiker. Hij had als wens: DVD's.
De 's zorgde voor de fout. Hoe kan ik dit voorkomen?
Geweldig! Ik wacht je reactie af;)
Ik ga zelf ook even zoeken, maar zoals ik al aangaf ben ik er nog niet zo in thuis. Mocht ik toch iets vinden, dan laat ik het weten.
Geweldig! Ik wacht je reactie af;)
Ik ga zelf ook even zoeken, maar zoals ik al aangaf ben ik er nog niet zo in thuis. Mocht ik toch iets vinden, dan laat ik het weten.
Script was niet beveiligd tegen mysql injectie, slashes werden niet ge-esacped.
bugfix versie kun je downloaden van ueffing.nl/SSS
je kunt het ook zelf oplossen door een regexp search replace te doen in index.php, admin.php en lootjes_bevestigd.php:
Thnx, voor de update.
De melding is weg, maar het is niet een complete oplossing vrees ik.
Er wordt nu een \ voor de ' gezet en het commentaar kan niet meer ingevuld worden. Daarbij kan het item zelf ook niet meer verwijderd worden.... Ik had dit ook gezien met de optie addslashes.
Is het niet mogelijk een optie er in te bouwen die ervoor zorgt dat je geen '-tekens kan gebruiken in het "wanted" invulveld? Op die manier voorkom je het probleem. (is niet een oplossing, maar wel een workaround ;-) )
Kee, wederom thnx voor je nieuwe versie! ;)
Krijg geen foutmelding + kan nu gewoon de '-tekens gebruiken. Alleen Commentaar toevoegen werkt helaas niet op die wensen...
(overigens kan ik er wel mee leven hoor, maar het zou mooi zijn als het wel kan ;) )