Ik had een site gemaakt, maar deze werkte qua css absoluut niet in IE6 ( klote browser.. ) maar goed, ik dacht dat valt wel te fixen. Dit bleek n iet het geval en ben dus maar een ander stylesheet gaan maken voor IE6.
nu heb ik dus de conditional comments toegevoegd maar het werkt niet.
ik heb het als het volgende :
stylesheet gewoon ( FF, Safari, IE7 )
paar JS scriptjes
<!--if [ ite IE6 ]
laad het stylesheet voor ie6..
en een PNG hack
endif -->
Maar goed, dit werkt niet.. Heeft iemand enig idee? Want dit heeft eerder gewoon gewerkt?
Over het algemeen ontwerp je je site voor Firefox/Opera/Safari enz. Zodra het daar werkt ga je kijken naar IE7. Meestal krijg je het nog voor elkaar in al deze browsers zonder hacks.
Wanneer dat het geval is ga je eens kijken hoe IE6 het doet. Vervolgens ga je weer optimaliseren voor IE6, maar je houdt in de gaten dat het in de andere browsers ook goed blijft gaan.
Voor de laatste zaken die je maar niet goed krijgt in IE6 ga je de conditional comments gebruiken.
Een appart stylesheet voor IE6 is dus vrijwel nooit nodig.
De conditional comment voor ie6 is:
<!--[if IE 6]>
Dat voor IE6 hier
<![endif]-->
Wanneer je een gewoon stylesheet inlaadt en ook nog een stylesheet voor IE zul je dat van IE daarna moeten inladen om te voorkomen dat de waarden gewoon weer overschreven worden door de gewone stylesheet.
ja ik had dat uit mijn hoofd gehaald. maar wat je zegt php newbie..believe me i tried. maar het is klote om te testen zonder IE6 dat ik besloten heb de CSS van de origneel te kopieren en alle floats eruit te gooien. Dit is dan ook eigenlijk het enige wezenlijke verschil tussen de 2 stylesheets.
@robert, dat is niet volledig waar. Je mag tot 50shots maken per dag. Als je je aanmeld nog meer zelfs. Het nadeel dat ik eraan vindt is dat het een ouder systeem is wat betreft de browsers die draaien.
IE6 bijvoorbeeld draait nog op een ms2000 installatie. Nou weet ik niet in hoeverre hier verschil in zal zitten met Win XP maar goed.. dat is het nadeel. Het wordt slechts getest op 1 systeem.
Daarnaast werken de conditional comments nog steeds niet. Het is een of/of plaatje.. Of ik krijg de normale CSS OF ik moet de IE6 inladen.. beide pakt ie niet..
Daarnaast ben ik bang dat het conflicten geeft. Want het probleem zit hem voornamelijk in de floats.. oftewel.. als ik ervoor kies de normale als eerste te laden. doet ie het prima in alle browsers Behalve IE6 en lager.. echter voeg ik de conditional comments toe dat ie IE6 sheet moet pakken als de browser IE6 is, dan gooit hij eigenlijk de nieuwe waarden over de oude heen.. oftewel.. het word dan een float MET een position relative.. dus hier zit denk ik het probleem..