Ok ik vindt dit vrij moeilijk om uit te leggen maar ik ga het proberen:
Als ik een mysql tabel heb waarbij ID autoincrement is teld ie zo:
1
2
3
4
Maar als ik nu 3 verwijder gaat ie gewoon verder bij 5 en blijft 3 dus leeg. Is het mogelijk om in stellen dat het autoincrement vak eerst 3 opvult voordat ie verder gaat met 5?
nee dit wil je niet!!!!
waarom zou je dit willen?
leg mij dat eens uit.
Edit:
ik ga denk eerdaags of zelf en tut schrijven of opzoeken want der zijn de laaste tijd wel heel veel mensen die dit soort gekke dingen willen doen met autoincrement.
Anton, dat wil je niet... Ik maak even een raar voorbeeldje, maar dat maakt het idee duidelijk. Stel je hebt een aantal vestigingen; Amsterdam, Amersfoort en Utrecht. Vervolgens heb je een 6 tal medewerkers; Piet, Henk, Jan, Arend, Jeroen en Jasper. Uiteindelijk heb je ze in drie tabellen staan;
Om wat voor reden dan ook verdwijnt opeens de vestiging 2, Amersfoort. Arend heeft geen vestiging meer. Er komt een nieuwe vestiging, Rotterdam. Die gooi jij in de database met het ID 2... dan werkt opeens Arend in Rotterdam! Hey, dat was de afspraak niet!
Okay, het is een raar voorbeeld... normaal hoef je niks uit een database te verwijderen... maar ik hoop dat het voorbeeld een beetje duidelijk is.