Hee allemaal,
Ik weet niet zo goed waar ik dit bericht kwijt moet, als ik het fout heb, sorry.
Jullie hebben je vast allemaal wel eens kapot geƫrgerd over de rendering van Internet Explorer.
Maar wat doe je er aan... Als je je site niet geschikt maakt voor ie zijn je klanten niet blij en als je het wel doet kost het je een hoop tijd en kan je niet alle gave CSS 2/3 trucjes gebruiken.
Een paar dagen terug viel mijn oog op het volgende project: The Lobo Project
http://lobobrowser.org/
Lobo is een 100% Java browser, nu zul je misschien denken "Nou en, Firefox is veel beter en toch bestaat ie nog steeds", goed punt, en op het moment rendert Lobo zelfs nog slechter dan ie.
Maar... Lobo is 100% java, dus ik heb eens zitten nadenken, Lobo maak gebruik van Cobra, de renderer... en wat nou als je die renderer in een Java Applet stopt?
Stel je eens voor, over een paar jaar als Cobra wat beter rendert, dat je een site maakt voor een moderne browser, en voor oude browsers toon je een Applet met Cobra er in, waardoor ook oude browsers je moderne website kunnen bekijken zoals het hoort.
Ik heb nog geen eigen site(Ga ik aan werken), maar hier kan je een zipje dowloaden om alvast uit te proberen hoe het werkt: CobraApplet.zip
Hier is nog een links naar SourceForge waar ik het idee heb geopperd: SourceForge forum
Ik hoop dat jullie het wat vinden...
Groeten,
Pepijn
1.179 views