Ik zie en hoor veel over SEO, het is de sleutel tot gevonden worden en hierbij zijn een aantal criteria van belang... Echter als ik sommige sites zie dan vraag ik me toch hoe zij zo hoog kunnen en blijven staan.. (beetje jaloers misschien) ;-)
1 daarvan en is www.marijkejansen.nl, ik snap nog steeds niet hoe hoog zij blijft staan met haar site????
Wat zijn nou echt goede dingen die je kunt doen om zo hoog mogelijk te staan.. En zeg niet bel marijke jansen even :p
Iemand iets, want ik lees zoveel en de meeste dingen halen niet zoveel uit.
je weet wel, sitemap, h1 en h2 tags, CSS gebruiken, div tags, steekwoorden, meta tags, tenaanzien van je site relevante info, aanmelden bij zoekmachines....
Als je je gewoon netjes aan de regels houdt, ben je al een heel eind. Daarnaast moet je proberen om zo min mogelijk javascript en flash te gebruiken, vooral in de navigatie van je site wil je proberen om nette ancor tag links te maken. Ten slotte moet je, zoals je zelf al zegt, steekwoorden (keywords) en meta tags invoegen.
Iets wat heel veel vergeten wordt, is het invoegen van title en alt tags. Dat zijn twee hele belangrijke tags voor een zoekmachine, houd ze er dan ook zoveel mogelijk in.
en geen black hats gebruiken (SEO Black Hats zijn trucs om hoger te komen staan, zoals onzichtbare content door witte tekst op witte achtergronden te zetten bijvoorbeeld).
Dit kan een tijdje werken, maar de kans dat je volledig geweerd wordt zal steeds groter worden
Op welke zoekwoorden staat ze dan zo hoog? Daar kunnen we veel meer uithalen dan da ze hoog blijft staan.
Maar aanmelden van zoekmachines helpt je niet echt hoger, een belangrijk punt is dat je links van / naar websites hebt met hetzelfde onderwerp, en dan liefst toonaangevende websites op dat vlak.
(linkdumps werken averechts)
Daarnaast (ik heb haar site niet bekeken) werkt het ook super als je in de URL's van je pagina's ook een goede titel hebt staan, bijv:
Je hebt een nieuwsbericht met id:124 en de titel is: hoe werkt zoekmachine-optimalisatie