Hallo PHP'ers :)
Ik heb een vraagje, iedere zondag rond 3 uur maakt mijn website automatisch een back-up. Alleen het nadeel, hoe meer bezoekers er dan lopen rond te kijken op mijn website, hoe langer het back-uppen duurt en hoe langzamer mijn website is.

Daarom wilde ik vanaf 02.58 tot 03.03 een pagina laten zien waardoor ze eventjes niet rond kunnen kijken op mijn website en het back-uppen heel snel gedaan word binnen de tijd en de site gewoon zijn normale snelheid houd. Aangezien er nog veel bezoekers zijn rond 03.00 op zondag :) Eigenlijk kan ik beter zeggen, 03.00 is nog de beste (minst bezochte) tijd op mijn website :o

Ik heb dit stukje al in elkaar weten te zetten.. Alleen het werkt nog niet echt :P

date H = uur met een 0 ervoor (24-h)
date i = minuten met een 0 ervoor (01 - 02 - 03 enz)
date w = dagen van de week (zondag = 0 / zaterdag = 6)

Maar klaarblijkelijk, als ik de tijden aanpas aan de tijd nu + 2 min later dan werkt het gewoon niet. En ik heb geen zin om dan iedere zondag om 03.00 te gaan kijken of het werkt :P

Greetz!

<?php
#//Offline Pagina\\#

$uur = date('H');
$minuten = date('i');
$day = date('w');
$offlinetime = "$uur-$minuten-$day";

$offlineset = "02-58-0";
$onlineset = "03-03-0";

echo $offlinetime;
echo $offlineset;
echo $onlineset;

if(($offlinetime) >= ($offlineset) && ($offlinetime) <= ($onlineset)){

include('offline.php');
die();

}

#\\End of offline pagina//#
?>
Dan doe je het om 6uur 's ochtends. Ik weet niet hoe je backupscript eruit ziet, maar ik zou dit eens met je hosting overleggen.
Pas je post even aan en gebruik [ignore]
 en 
[/ignore] tags om je code heen. Om php code zet je uiteraard dit:<?php en ?>Gebruik je knop om dit te doen.

SanThe.

Reageren