Hey,
ik ben bezig met een spel systeem waar mensen zelf een spel kunnen toevoegen. Maar nu kom ik het volgende probleem tegen: elk spel heeft een andere hoogte en breedte. Nu gebruik ik voor alle spellen gewoon 1 zelfde hoogte en breedte, maar dan komen sommige spellen er maar voor de helft op. Dus weet iemand een manier om achter te hoogte en de breedte van een flash spel te komen?

Voorbeeld: http://torenverdedigen.nl/torenverdedigen.php?spel=27 , van dit spel past niet alles erop.
zet het spel in bijvoorbeeld dreamwaver en dan kun je de dimensies zien van het spel( als het goed is).

Of zet het spel in Flash en dan kun je ook de afmetingen zien.....
Het is grootte.

En je kunt toch op die pagina matchen wat de afmeting is van dat embed en dat opslaan. Vervolgens kun je zelf je eigen grootte bereken/bepalen (het gaat dus hoofdzakelijk om de verhouding).
Het gaat om de verhouding ja. Maar is het mogelijk om dus een script te maken die de afmeting van de embed eruit haalt? en hoe?

@beez, het is de bedoeling dat het allemaal automatisch gaat, en dat ik er dus een script omheen schrijf die de afmetingen eruit haalt. Want om elk spel in flash of dreamweaver te gooien is een beetje veel werk.
Je kunt de dimensions van swf bestanden gewoon opvragen met [php]getimagesize[/php].

Net getest, en werkt:
<?php
print_r (getimagesize ('test.swf'));
?>
@anton

Dat snap ik... echter heb je het toch echt niet zo letterlijk gesteld...

Anton schreef op 26.11.2008 17:04
Dus weet iemand een manier om achter te hoogte en de breedte van een flash spel te komen?

Maar jan heeft een goede oplossing...

Dankje, daar zocht ik naar ja :)

Reageren