Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het resulteerd in een error (waardoor het script niet werkt) of hij schrijft niks bij (of beide)

Mijn code is als volgt:

<? //Log
if (!empty($IP)) {
$file = "Logs/" . $year . "/" . $month . "/" . $IP . ".html";
mkdir("Logs/" . $year . "/" . $month); // Deze regel errord en dat komt omdat de directory al bestaat, maar ik heb al vanalles geprobeerd voor als de map bestaat hij dit overslaat
$open = fopen( $file, "a+" );
fputs( $open, $date . "text <BR>");
fclose( $open );
} Else {
$file = "Errors/" . $year . "/" . $month . "/errors.html";
mkdir("Errors/" . $year . "/" . $month); // Deze regel errord en dat komt omdat de directory al bestaat, maar ik heb al vanalles geprobeerd voor als de map bestaat hij dit overslaat
$open = fopen( $file, "a+" );
fputs( $open, $date . "text <BR>" );
fclose( $open );
} ?>
@SanThe, moet het per se tuseen '' Want ik heb een aantal variables erin, en die worden dan niet meegenomen...
@Blanche, Ja, want alles draait op mijn localhost op de administartor account enzo.
@Jacco, Tuurlijk...
Rik schreef op 27.11.2008 18:57
@SanThe, moet het per se tuseen '' Want ik heb een aantal variables erin, en die worden dan niet meegenomen...

$Vars altijd buiten de quotes houden.
Ik heb ze nu binnen dubbele quotes en nu werkt het wel o.O
Het is toch aleen maar voor localhost dus zoveel maakt het verder niet uit (als ik vars uiten de quotes deed dan werkte het weer niet >.>)
Vars in/uit quotes doe je zo:

<?php
$text = "text";
$longtext = "long" . $text;

echo $longtext; //returns longtext

let op de punt.
Thijs Damen schreef op 27.11.2008 20:38
Vars in/uit quotes doe je zo:

<?php
$text = "text";
$longtext = "long" . $text;

echo $longtext; //returns longtext

let op de punt.

Dat weet ik wel, dat kun je ook zien in de code helemaal bovenaan ... Maar in mkdir() werkt het op een of andere manier niet...
en waar haal je dat vandaan?
Dan zal je $var wel leeg zijn.
@Tikkes, uit mijn error (dat de directory niet bestaat terwijl ik hem weldegelijk aanmaak(
@SanThe, nee er staat iets in :)

Maar het probleem is waarsch. opgelost =]

Reageren