Hallo. Ik ben sinds kort weer aan het spelen met websites, en nu ben ik begonnen divs te leren. Ik heb alleen tegen een probleem opgelopen. Ik heb een achtergrondje voor mijn div, alleen is die op sommige scherme te groot... Ik wil dat mijn CSS automatish mijn achtergrond inkrimt of uitrekt.. (het is een wit vak, dus dat maakt niet uit)

Dit is de code van mijn stukje div

}
#Body
{
	width :75%;
	height :400px;
	background-image:url("backgroundbody.png");
	Overflow: auto;

}

Kan iemand mij helpen?
je hebt in css toch de functie bij background "fixed" misschien een oplossing?
Helaas. Ik heb het geprobeert, maar het gaf geen verschil..
wit vlak ?

background-color: #FFF;

En anders bedoel je misschien background-repeat?
@wouter.
gezien de broncode is het dus gewoon een image met width: 100% ;)
@ Rezon, ik heb een wit vlak, met ronde hoeken. Dit word al lastig met een bgcolor, daarom een .png.

@ Evert.
Ik heb al een background, die gerepeat word over de x en de yas, maar ik wil gewoon een afbeelding als achtergrond in mijn div, die meevergroot en meeverkleint met de groote van het scherm..

@ wouter,

Ga ik doen. Ik denk dat dat de oplossing zou kunnen zijn

@Thijs,
De afbeelding hoeft niet 100% te zijn. Ik wil dat als ik op een 30 inch scherm kijk dat de afbeelding uitgerekt word, dus dat hij 80% van het scherm in beslag neemt, en 100% van de div, en als ik op een 7 inch schermpje kijk, dat ik 80 % van dat scherpje div heb, en dat de achtergrond daarin ook volledig is.
Dit is niet mogelijk met een background. Of met een manier waar ik nog nooit van heb gehoord. Wanneer je het perse wilt, dan zul je toch gewoon een afbeelding in de html moeten zetten met die manier van jan koehoorn.
De inhoud zet je er dan overheen.

Reageren