Hoi,
kan iemand mij a.u.b. duidelijk uitleggen hoe ik een transparante png op sla zonder dat hij hoekig wordt :(? Ik weet dat het iets met anti aliasing te maken heeft maar krijg het maar niet goed =(..

Anti aliasing is inderdaad dat hoeken ed niet hoekig worden. Ook veel gebruikt bij tekst.
Maar wanneer je een afbeelding met photoshop hebt gemaakt en je wilt deze als png voor het web gebruiken, hoef je alleen maar 'save for web' te kiezen en daar op slaan als png-24.
Dan is het ok.
Niek schreef op 09.12.2008 21:15
Anti aliasing is inderdaad dat hoeken ed niet hoekig worden. Ook veel gebruikt bij tekst.
Maar wanneer je een afbeelding met photoshop hebt gemaakt en je wilt deze als png voor het web gebruiken, hoef je alleen maar 'save for web' te kiezen en daar op slaan als png-24.
Dan is het ok.

Ik had gehoord dat png-24 niet op alle OS of browsers kweet nie meer juist werd weergegeven?
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Alleen ie6 werkt dan niet, maar daarvoor moet je ff een pngfix gebruiken.
Ja bijv. Die werkt redelijk goed.

ps wat ik ook nog wel eens doe, is voor ie6 maar een gifje gebruiken voor bijv ronde hoeken. Het ziet er wel wat lelijker uit, maar is minder gedoe dan met een pngfix.
Je gebruikt dus een png voor bijv de ronde hoeken, met een conditional comment zorg je dan dat voor ie6 de gif wordt gebruikt.
je kan ook gewoon high quality JPG gebruiken, zelf nooit problemen mee gehad
jpg is niet transparant. Jpg heeft een klein nadeel dat het gecomprimeerd wordt, maar is voor het web natuurlijk niet erg, maar voor sommige dingen is een gif of png gewoon beter.
Ik gebruik jpg eigenlijk alleen voor foto's
Ik doe meestal hetzelfde als dat Niek doet. Het kost je misschien even een beetje meer schijfruimte, maar dat werkt zonder hack ook in IE6. Het is wel jammer dat die transparantie niet zomaar wordt ondersteund in IE6, dat zou ook al veel gedoe schelen.

Reageren