Dat doe ik, even abstract, op de volgende manier:

<style>
.container{
  width: 200px;
}
.left{
  width: 100px;
  float: left;
}
.rechts{
  width: 100px;
  float: left;
}
</style>
<body>
<div class="container">
  <div class="left">Linker Kant</div>
  <div class="rechts">Rechter kant<div>
</div>
<div class="container">
  <div class="left">Linker Kant</div>
  <div class="rechts">Rechter kant<div>
</div>
(... enzovoort)
</body>

Normaal gesproken gaat dit goed, wanneer voor alle gegevens in een DIV gelt dat ze slechts een regel in beslag nemen. Wanneer bijvoorbeeld de info van een DIV links in de eerste container twee regels is, en die van rechts slechts een, dan gebeurt er iets geks. De data van de volgende DIV links wordt er gewoon netjes onder gezet, maar de data van de volgende DIV rechts wordt totaal misplaats, namelijk naast de tweede regel van de eerste DIV links.(dus direct onder de informatie uit de eerste DIV rechts, in plaats van dat hij deze regel overslaat.)
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Groeten,
Jan
Excuses voor het ongemak van dit topic, maar ik heb de oplossing inmiddels (per toeval) gevonden. Door in de stylesheet bij container "overflow: hidden" erbij te zetten, is het probleem (in ieder geval in FF) opgelost.

Groeten,
Jan
geef de container in de css clear:both Dat zorgt ervoor dat de hoogte van een float ook wordt meegenomen.

Edit: ik garandeer ondertussen niet meer dat het werkt(a). Wat sowieso werkt is een extra div naar de 2 float-divs die een clear:both heeft.
Als dat nog niet werkt in IE, zou je altijd nog een clear kunnen gebruiken.

Edit: Moet sneller posten. n_n'

Edit 2: Klopt niet wat Saimen zegt, je moet een extra div onder de links en rechts div plaatsen en die clear: both geven, als je hem op de container zet, dan neemt hij niet de hoogte mee van de inhoud, maar gaat hij alleen eerdere floats uit de weg.
@Mitchell: Klopt helemaal, maar op deze manier werkt het ook en hoef je niet steeds een extra div te plaatsen, maar het zal wel niet zo horen..
Saimen schreef op 11.12.2008 13:41
geef de container in de css clear:both Dat zorgt ervoor dat de hoogte van een float ook wordt meegenomen.
Gaat volgens mij niet werken.

De clear:both moet het eerst volgende tag als CSS-code hebben en niet de tag zelf.

Reageren