Hoi
Door toeval krijg ik een fout in mijn Firefox foutconsole.
Als ik die open kom ik in een pagina terecht die NIET van mij is.
www.mittip.nu.htm zo heet die blijkbaar, het is een IP tracker.
In de pagina staat ook een webadres http://www.mediatechdesign.se

Mijn idee is dat het de FCKeditor is, die dit veroorzaakt, zeker weten doe ik dat niet, want mijn zoeken in die sources geeft geen verwijzing naar een bron.

Daarom mijn vragen.

Weet iemand hoe dit veroorzaakt word?
Waar en hoe kan ik de veroorzaker vinden?
En natuurlijk ook hoe dit te voorkomen?

Als niemand wat weet neem ik eerst contact op met dat bedrijf en sommeer ze mij die info te geven. Als zij dan geen reactie geven zal ik een aanklacht indienen, maar daar verwacht ik helaas niet veel van.

Dus HELPPPPPPP
*****!!!!!
moet zown titel ben ik niet eens bereid om je topic te lezen
rvw schreef op 12.12.2008 11:50
*****!!!!!
moet zown titel ben ik niet eens bereid om je topic te lezen

Wat is er mis met die titel, het is iets wat veel voorkomt maar waar weinigen van afweten.
Ik snap niet precies wat je bedoelt, maar als je probleem veroorzaakt word door Firefox dan heb je waarschijnlijk een virus die Firefox dwingt naar een andere pagina te gaan dan de startpagina. Tip installeer avast antivirus (gratis) en spybot (gratis). Als het aan de website licht kun je er weinig aan doen.
Cees ('v') schreef op 12.12.2008 11:53
Wat is er mis met die titel
Het zielige "HELP!!!" is het probleem. 99,9999% van alle topics betreft een verzoek om hulp, gelukkig zijn er mensen die de onzin van dit toevoegsel inzien. Het is maar zéér zelden dat een topic wordt geopend waarbij men geen hulp wil hebben.

Edit je topictitel dan ook even, het slaat nu nergens op.
Welke pagina is het? Staat hij online? Kunnen wij de FCKeditor waar het om gaat, waar jij de fout krijgt, ook bekijken?

Het zou software in je computer kunnen zijn die alle HTML pagina's bewerkt alvorens ze door te sturen naar de browser. Norton Internet Security (het tegenovergestelde :P ) deed dat ook; zette in iedere pagina een stukje javascript wat bij mij meerdere malen tot niet-werkende websites resulteerde toentertijd.

Het zou ook kunnen zijn dat je host het in je website zet. Lycos deed dat vroeger met z'n advertenties waardoor het naast vervelend ook zo goed als onmogelijk was om een HTML valid pagina erop te krijgen.

edit: het zou ook nog kunnen dat je een plugin in Firefox hebt zitten die die website gebruikt om bepaalde informatie op te halen of te tracken. Ook de foutmeldingen van je addons komen vaak terug in Firebug of de Firefox error console.
Volgens mij heeft hij de pagina's in z'n bericht gelinkt en nog even voor de duidelijkheid, www.mittip.nu.htm is geen website
www.mittip.nu echter wel ;-)
ja klopt, maar wat is dat voor een vage website? Je ziet alleen je ip!!
Ik heb antwoord van de zweden

Hello.
Please e-mail me the error log.
Do you use the Firefox add-on "external IP" ?

Med Vänlig Hälsning
Patrik Wilhelmsson
==========================================
Media Tech Design
Drottninggatan 12
462 30 Vänersborg

Zoals hier dus blijkt, lijkt het external IP Firefox add-on dus een pagetracker te zijn (tot aan Google toe!), vind ik belachelijk dat de Firefox gemeenschap dergelijke add-ons op hun site zet.

Reageren