Ik heb een eigen GPT-site, ik denk dat iedereen het wel kent, je krijgt als bezoeker een beloning om een site te bezoeken.
Op het moment krijg je de beloning als je 2 minuten op de site verblijft. dit gaat doormidden van een stukje javascript die aftelt en na het aftellen geeft hij een seintje aan een bestand op mijn site.
Mijn vraag is, is het ook mogelijk om pas een seintje te versturen als een bezoeker op de Submit knop van een formulier heeft geklikt? (het liefst pas als de bezoeker het goed heeft ingevult, maar ben al tevreden als het lukt als hij enkel op de submit knop heeft geklikt)
Na het aftellen dat je javascriptje doet, wordt er een bepaald event uitgevoerd. Datzelfde event kun je toch ook aan de onclick van een submit button hangen?
dit is het stukje javascript op het moment. Ik heb geen idee hoe ik dat van jou zou moeten doen. BTW het formulier staat niet op mijn site. Ik heb hier ook geen invloed op.
<?
<script>
var x=61
var y=1
function startClock() {
if (x !== 'Klaar') {
x = x-y;
document.frm.clock.value = x;
setTimeout("startClock()", 1000);
}
if (x == 0) {
x = 'Klaar';
document.frm.clock.value = x;
var code = " echo $code;";
var ad= " echo $naam; ";
success.location.href="succes.php?ad="+ad+"&code="+code+"&verify=1";
}
}
</script>?>
Die regel met location.href zorgt ervoor dat succes.php aangeroepen wordt, dus dat event zou je aan de submit knop van het betreffende formulier kunnen hangen.
Als dat formulier niet op je eigen site staat, wordt het een stukje lastiger. Dan zul je allereerst de naam of het id van die submit knop moeten weten en vervolgens een javascript functie moeten schrijven die aan het onclick event van die knop die actie hangt.
Enige kennis van javascript zul je wel nodig hebben zoals je uit dit verhaal wel begrijpt...