zo; ik ben vandaag al de hele dag aan het sukkelen om een gastenboek online te krijgen. *zucht*. Nu vond ik een gastenboek van paradox hier op phphulp. En daar bij stond een infomail. Die heb ik dan maar even benut. Na enkele mails kwam de aap uit de mouw:
Uw config is totaal verkeerd, ga even naar phphulp.nl en vraag wat meer info over hoe je dit configureerd. Heb niet echt tijd om dit uit te leggen, je moet in phpmyadmin de sql importen en bij user password de mysql username en password ingeven bij database moet je niet een pad opgeven maar de naam van de database in phpmyadmin..
hij is dus momenteel zo ingesteld:
$hostname = "www.voc-brasschaat.be"; // HOST (99% of the time localhost)
$username = "voc-brasschaat.be"; // USER
$password = "paswoord"; // PASS
$database = "sql/database.sql"; // DATABASE
Dat die database niet ging kloppen, dat dacht ik al van toen ik hem invulde. Maar ik heb dus geen idee waar ik die moet gaan opzoeken? Hopelijk kan en wil iemand van jullie mij even op weg helpen. Mijn provider is one.com.
Volgens mij is deze instelling verkeerd, dit is (denk ik) het database bestand die je moet importeren, in een bestaande database. De naam van die database moet je in bovenstaande instelling zetten.
Lees deze handleiding eens door. In het hoofdstuk over het benaderen van de database uit PHP wordt onder andere ingegaan op deze gegevens...
Ik neem aan dat je wel al een database en database gebruiker aangemaakt hebt via het control panel dat bij je webhosting zit?
Ik kan enkel Mysql wachtwoord wijzigen. Geen idee of er al ergens een database aanwezig is? Ik heb nu even die phpmyadmin gedownload... maar snap daar de bedoeling nog niet echt van... tsjonge, dacht ik ff snel een gastenboek te instaleren :p
phpMyAdmin hoef je (meestal) niet te downloaden, maar zit al geïnstalleerd in het control panel van je webhosting. Als het goed is staat er ergens iets als 'MySQL Databases', daar zou je de databases moeten zien, en vaak staat er ook een link naar phpMyAdmin bij.