Hoi,

Ik heb een vraaag, ik wil op een website een aantal filpmjes laten zien. Deze layout staat vast en zit in het design. Dus geen popup van Media player.

Ik wil de filmpjes kunnen kiezen doormiddel van een radiobutton keuze die weer gekopeld zit aan een veld in de database waar de files staan.

Kan dit? en kan iemand mij helpen.
met flash (actionscript) zou je wel zoiets kunnen maken.
Je kunt toch een formpje maken met radiobuttons.
Dan controleer je met een if-lus of er gepost is, als dat zo is dan kijk je op welke radiobutton er geklikt is, dan laat je bij die radiobutton het juiste filmpje zien.
Of heb ik het verkeerd begrepen?
een beetje raar maar je zou het misschien ook met radiobuttons kunnen doen die een link geven en daarnaast een iframe :P
<input type="radio" onclick="window.parent.iframenaam.location.href = 'deze_pagina.html'"> Deze pagina

Misschien moest window.parent wel document.parent zijn
en misschien moet location.href wel document.location.href zijn...

Al zo'n tijd niet meer gebruikt, ben het weer helemaal kweit ^^, maar even zelf uitproberen moet niet zo'n groot probleem zijn lijkt mij...
Ey vraagje dan, waarom werkt dit niet ?

<?php
// we schrijven een functie
function refresh() {
echo $PHP_SELF;
} ?>

<input name="waarde" type="radio" onclick="<? refresh(); ?>" value="1">

bij "onclick" direct een echo $PHP_SELF; werkt ook nie, moet dat perse via javascript? ben ik geen fan van. liever php, het lukt alleen wanneer je de actie in het formuliertje doet, dus :

<form method="post" action="<?php refresh(); ?>">
idd. Je hebt dan een formuliertje nodig. Maar met een radiobutton kun je geen formuliertje versturen...

En dan kom je weer terug bij dat leet wat javascript heet.
hmmm..
javascript.. :-S * blik vol walging

Reageren