Hoi

Omdat ik nieuw ben bij dit gebeuren weet ik niks van datatypes enzo. Ik heb hier een screenshot en moet dit verder invullen/selecteren. Welke datatypes en vinkjes moet ik aankruisen bij welke field names? Het liefst ook erbij zetten waarom maar het belangrijkste is dat alles wqerkt dus het hoeft niet per sé. Ik werk met SQLyog.

http://img339.imageshack.us/img339/2788/sqlyogcn5.jpg

Alvast bedankt.
ID | int | auto_increment | PK -> Het id is een getal (integer) lengte moet 6 voorlopig meer dan zat zijn. Hij moet automatisch oplopen (auto-increment) en het is de unieke sleutel (pk aanvinken)

Titel | Varchar | 255 -> De titel mag sowieso niet heel lang worden, dus daarom een varchar. Maximale lengte 255 (max lengte van varchar)

Bericht | Text -> Het bericht kan gewoon een tekst zijn van grote lengte. Kan je zelf voor bepalen wat voor tekstlengte je maximaal wil.

Dag en Datum (noem deze gewoon datum) | datetime of date => Wanneer je ook de tijd erbij op wil slaan (lijkt me wel) dan gebruik je datetime, anders alleen date als datatype.

Emailadres | varchar | 255 -> het e-mail adres mag nooit superlang zijn, 255 tekens is echt wel genoeg.
Ik werk met SQLyog

Ja, en? Dat is maar een tooltje en niet meer dan dat. Je moet weten hoe je met SQL en DDL moet werken. Gelukkig bestaan er handleidingen...

Jouw naamgevingen zijn niet handig gekozen, het gebruik van spaties is VERBODEN. Ook als je de blunder maakt om backticks ` te gebruiken, blijft het verboden om spaties te gebruiken, tenzij je echt een triest dieptepunt probeert te bereiken...

Datatypes
DDL-statements
Bedankt, Robert. Kan ik de hokjes zoals not null leeglaten?

EnpgFrank bedankt voor de tip van spaties, maar wat probeer je me verder duidelijk te maken?
Dat je de handleiding van de database er eens bij moet pakken, daar staat alles in beschreven wat je moet weten over jouw database.

Tools zijn leuk en aardig, maar je leert er niets van. Sterker nog, veel tools zorgen er uiteindelijk voor dat je bugs in je systeem krijgt. Vervolgens ben je ook niet in staat om deze bugs op te lossen, je hebt geen flauw idee waarom de tool bepaalde dingen heeft gedaan, wat er fout zou kunnen zijn en hoe je deze fout zou kunnen oplossen.

Jouw tooltje staat het bv. toe om spaties te gebruiken in de namen, wanneer jij nu ergens in je queries die vieze vuile gore backticks vergeet (en dat gaat gebeuren), dan werkt de boel ineens niet meer! Toch zie jij in jouw tool de tabelnaam zonder die rottige backticks staan en snap je niet waarom het fout gaat in jouw queries. "de tool doet er toch goed?", nee die verkracht de SQL en leert jou het gebruik van rommel aan.

Leer SQL en gebruik SQL om jouw database te beheren. Wanneer je dat goed kent, kun je best een tooltje gebruiken maar ga niet met tooltjes beginnen wanneer je niet snapt wat een tool doet.
Natuurlijk niet, je id wordt automatisch gevuld als het goed is, maar mag nooit nul zijn, dit geld ook voor dag en datum, de tekst en het e-mail adres neem ik aan.

Not Null == Mag niet leeg zijn, dat kan je zelf denk ik ook prima bepalen.

Wat pgFrank je verder duidelijk probeert te maken is dat je niets aan zo'n tool hebt als je niet weet hoe het werkt en welke datatypes er zijn. Je moet wel weten wat je doet om goed met SQL (en helemaal met MySQL) te kunnen werken zodat het doet wat jij wilt dat het doet.

Dat van de backticks en geen spaties gebruiken is om te zorgen dat je geen fouten krijgt in je applicatie: Een spatie mag niet, en door backticks te gebruiken kan je namen gebruiken die je normaal niet hoort te kunnen gebruiken. Vroeger of later loop je door dat soort dingen tegen fouten aan. Fouten kun je beter voorkomen dan herstellen, dat is wat Frank je duidelijk probeert te maken.

[quote=edit]
Oké, Frank was me al voor met de uitleg.
[/qoute]
Ik werd geadviseeerd dit te geruiken door een kameraad en webdeveloper dus doe ik lekker eigenwijs en blijf ik dat doen. Ik zal die handleidingen eens doorkijken. Verder weet ik wat SQL doet, wat SQLyog doet en ik weet bepaalde query's.
Sjoerd schreef op 17.12.2008 14:13
Ik werd geadviseeerd dit te geruiken door een kameraad en webdeveloper dus doe ik lekker eigenwijs en blijf ik dat doen. Ik zal die handleidingen eens doorkijken. Verder weet ik wat SQL doet, wat SQLyog doet en ik weet bepaalde query's.

Webdevelopers en SQL... Een recept voor een klein rampje!

Niet lullig bedoelt, maar er zijn maar weinig webdevelopers die fatsoenlijke en correcte SQL weten te schrijven. Velen zien zelfs tijdens het testen niet eens dat hun database (999 van de 1000 keer het brakke MySQL) onzin uitpoept!

En dan ga jij eigenwijs doen en met deze rommel blijven aanprutsen? Veel succes met debuggen.
Mijn site is niet zo ingewikkeld maar een kleine basis. Dus het zal wel lukken hoor.
En dus is het eenvoudig om nu met correcte SQL te beginnen, dat kost je weinig inspanning en je leert er veel van. Wanneer je dit onder de knie hebt, is een grote applicatie/website ook geen probleem.

Wanneer je nu geen correcte SQL e.d. leert, zit je later met een groot probleem.
Als je de dingen zoals query's (SELECT, INSERT etc) bedoeld: Ik weet hoe die werken.

Reageren