Misschien kent iemand hier travian, als je het niet kent, stop dan met lezen :P.

Bij het dorpsoverzicht van travian, kan je op alle gebouwen enzo klikken.

Ik weet dat dit kan met een imagemap, maar ik zie in de broncode dat dit niet het geval is bij travian.

Persoonlijk vind ik imagemaps ook een beetje moeilijk te maken dus :P :

is er dan nog een andere mogelijkheid?
Ik zie bij travian wel dat er een plaatje genaamd x.gif is, dat over het hele plaatje van het dorp zit en dat leeg is.

Jesse
hehe dat is wel net ietsje uitgebreider dan alleen maar een imagemap. Je bedoelt toch zo`n scherm waar je ook onmouseover effecten mee krijgt? Dat krijg je niet alleen door een imagemap te maken.. dat is een en al javascript
Het leuke is dat zoiets ook nog wel zonder javascript kan:

-> De "kale" achtergrond (leeg dorp) gebruik je ook echt alleen als achtergrond.
-> Met CSS positioneer je divjes (of linkjes die je een display:block; meegeeft) op de plekken waar de "nieuwe" gebouwen moeten komen.

Met PHP/ SQL bepaal je het lvl van die gebouwen, en laad je het juiste plaatje in. Je kan met CSS er zelfs een hover effectje aan meegeven.

Let wel op dat je bij het maken van de plaatjes zorgt dat het wel een geheel blijft met de achtergrond, voor het mooiste effect.
Merijn schreef op 19.12.2008 22:38
hehe dat is wel net ietsje uitgebreider dan alleen maar een imagemap. Je bedoelt toch zo`n scherm waar je ook onmouseover effecten mee krijgt? Dat krijg je niet alleen door een imagemap te maken.. dat is een en al javascript

Nee dat bedoel ik niet.

Robert_Deiman schreef op 19.12.2008 23:17
Het leuke is dat zoiets ook nog wel zonder javascript kan:

-> De "kale" achtergrond (leeg dorp) gebruik je ook echt alleen als achtergrond.
-> Met CSS positioneer je divjes (of linkjes die je een display:block; meegeeft) op de plekken waar de "nieuwe" gebouwen moeten komen.

Met PHP/ SQL bepaal je het lvl van die gebouwen, en laad je het juiste plaatje in. Je kan met CSS er zelfs een hover effectje aan meegeven.

Let wel op dat je bij het maken van de plaatjes zorgt dat het wel een geheel blijft met de achtergrond, voor het mooiste effect.

Bedankt.

Reageren