Ik kan met behulp van het programma "MAMP", voor de iMac, geen sessions starten, wat moet ik doen om dat wel te kunnen ?

mvg Joost.
En waarom zou dat niet lukken? Welke foutmeldingen krijg je?

Ik heb zelf ruim een jaar van MAMP gebruik gemaakt, werkte perfect. Nu heb ik gewoon PHP geinstalleerd op de Apache-installatie van OS X, werkt eveneens uitstekend.
Wat gebruik jij dan, session_register, of $_SESSION["naam"] = content ??
Ik zal heel ff checken 1 moment...

mvg Joost.

edit:

met dit script:
<?php
session_start();
if (!isset($_GET["check"])) {
$_SESSION["test"] == "true";
echo "session geset :)";
}
else {
echo "Session content:".$_SESSION["test"];
}
?>
Krijgt de sessie geen content........ (krijg geen error...)

mvg Joost
Uiteraard geen session_register(), die functie is wel heel antiek. Vergeet je niet je scripts te beginnen met session_start() al je gebruik wilt maken van sessievariabelen?
session_register??? Hallo! Het is bijna 2009!

Nee, ik gebruik geen antieke rommel, zeker niet wanneer dat volgens de PHP-handleiding voor bugs zorgt....

Doe je wel iets aan foutafhandeling? Heb je wel de error_reporting op het hoogste niveau staan en toon je deze meldingen wel?
$_SESSION["test"] == "true";
gaat natuurlijk niet werken he ;) == is om twee waarden te vergelijken, niet om een waarde toe te wijzen aan een variabele :) Daar is de gewone enkele = voor.
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /Volumes/FREECOM HDD/mamp_sites/sites/test/session.php:9) in /Volumes/FREECOM HDD/mamp_sites/sites/test/session.php on line 11

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /Volumes/FREECOM HDD/mamp_sites/sites/test/session.php:9) in /Volumes/FREECOM HDD/mamp_sites/sites/test/session.php on line 11
session geset :)

dat zijn de errors....

en de nieuwe code:

<?php
ini_set('error_reporting', E_ALL);
session_start();
if (!isset($_SESSION["test"])) {
$_SESSION["test"] = "true";
echo "session geset :)";
}
elseif (isset($_SESSION["test"])) {
echo "Session content:".$_SESSION["test"];
}
?>

mvg Joost.
Lees dit eens door :)
Gelukt, bedankt voor jullie tijd.

mvg Joost.
Ok, de sessies werken dus uitstekend, zie de foutmeldingen.

Op regel 9 stuur jij al output (dus een header), je kunt dan op regel 11 niet nogmaals een header sturen.

Waarom trouwens een if - elseif wanneer je gewoon een if - else nodig hebt?

Reageren