Hallo

Ik ben al een tijdje niet meer aan het PHP-en. Totdat ik opeens Ruby on Rails zag. Ik heb wat pogingen gewaagt maar aangezien alles in Ruby is etc. toch maar niet gedaan. Toen kwam ik achter Code-Igniter het lijkt qua de patern precies op RoR. Nu wou ik vragen moet je persé echt PHP kennen? Ik kan ongeveer een nieuws systeem maken. Of misschien kon aangezien ik sommige dingen weer kwijt ben. Ook snap ik wel dat het de MVC (Model, View, Controller) is. Het werkt met Classes dus OOP dat kan ik nog niet maar ik snap wel hoe het in elkaar zit. Bijv.

class Naam

function Naam // in de class zit weer een functie.

Nu wou ik dus weten moet je echt goed PHP kennen voordat je Code-Igniter wil doen? En zijn er misschien ook andere tutorials dan op hun website zelf?
Wel handig om een beetje basiskennis te hebben ja, dat lijkt mij wel. Eigenlijk zou je dit een beetje kunnen vergelijken met HTML en WYSIWYG. Je kunt wel vanwege het gemak alles met WYSIWYG doen, maar HTML kennen is toch beter.
Ok, hmm dan is het misschien toch beter om echt PHP en MySQL te leren. Zijn hier tevens enige CI scripters?

Bedankt

Omar
CI? Bedoel je cgi?

Persoonlijk zou ik niet met een framework aan de slag gaan als ik geen PHP en SQL kende, want dan is het werk voor je laten doen. Als je het wel kent, kan je met een framework sneller iets maken.

Dus ja, leren maar.
CI = Code Igniter ;)
Hehe, ik heb al een hele mooi video tutorial :D. Ik kende al wat maar tijd niet meer gedaan. En aangezien ik nu 2 weken vakantie heb :D kan ik misschien een website maken.

In iedergeval bedankt!

Omar
Douwe M schreef op 20.12.2008 15:08
CI = Code Igniter ;)
Hahaha, wat stom zeg. Mijn fout. :')

Reageren