Ik heb een pagina met 3 divjes, header(95px), content en footer(95 px). De div header staat altijd bovenaan het venster en de div footer altijd onderaan het venster. De pagina kan niet gescrollt worden. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de div content precies tussen de dives header en footer komt, in de hoogte.
als je alles absoluut positioneert, doe je de header een top:0 mee
en de footer een bottom: 0

je container zet je op 100% en de content kun je eventueel een mininum hoogte mee geven door:

min-height:500px;
height: auto !important;
height:500px;

en deze relatief maken. het punt is alleen dat je je container altijd een minimale hoogte moet geven, en naar mijn idee bestaat er niet een mogelijkheid in css om dit op de resolutie te doen van het beeldscherm

wellicht iets met php? HTML HEADERS opvragen en deze afvangen op welke resolutie ze deze hebben..
het is wel mogelijk om, afhankelijk van de hoogte van je browser, een 100% hoge pagina te maken met een vaste header en vaste footer... Met PHP de resolutie uitlezen is wat moeilijk, omdat deze over het algemeen niet beschikbaar is binnen PHP.
http://www.xs4all.nl/~peterned/examples/csslayout1.html
werkt wel handig inderdaad maar dat je daar min-height:100% voor kon gebruiken wist ik niet.. ik zou denken dat de content zelf dan schermvullend zou zijn..

wel handig op zich.. deze neem ik zelf ook even mee :)
bedankt

Reageren