function checkform(formnaam,fieldnaam)
{
	msg=formnaam;
	msg2=fieldnaam;
	alert(msg+' '+msg2);

if(msg.msg2.selectedIndex > 0) 
  	{
  		return true ;
  	} 
  	else 
  	{
  		alert( 'Kies een Lijst' );
    	return false ;
  	}
}

ik heb een form genaamd formnaam en daar een optionfield genaamt fieldnaam.

als ik de formnaam en veldnaam direct in de functie zet doet i het prima, geef ik ze mee bij het aanroepen van de functie dan doet i het niet.
om te kijken of de functie wel de goede namen meekrijgt heb ik in de functie ook een alertbox gezet welke de 2 namen toont wat uiteraard goed gaat.
ik snap niet waarom hij het in de if(msg.msg2.selectedIndex > 0) zo niet doet.

wie kan mij helpen
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Dat kom ik vaker tegen en ik vind er maar geen oplossing voor. Het lijkt of een alertbox "soepeler" omgaat met variabelen dan andere functies. Je mag alert(0 toch wel een functie noemen.

function invoer(onderwerp,inhoud)
{
DEEL WEGGELATEN
invoer.document.writeln("<input name='veld' type='textarea' id='veld' size='40' value="+inhoud+">");
invoer.document.writeln("<input type='button' value='klaar' onclick='alert(veld.value);window.close()'>");
invoer.opener.document.getElementById("inh").value=veld.value;
}
Alles werkt zoals ik wil, maar de variabele veld.value wordt alleen herkend door de alertbox en niet in de vergelijking en daardoor niet teruggegeven naar het window dat deze functie aanriep. Als ik de variabele veld.value vervang door een waarde (bijv "fiets") werkt het goed. Waarom?
Fijne jaarwisseling.

Reageren