Hi,

Ik beheer verschillende websites/domeinen voor verschillende klanten. Bepaalde images en css gebruik ik echter meermaals zodat ik heb besloten om deze onder een andere domein te centraliseren zodat ik (bij een aanpassing) slechts op 1 bepaalde plaats moet aanpassen. Ook gebruikte icoontjes werden gecentraliseerd.

Sinds enige tijd zijn de sites echter extreem langzaam geworden of woden de pagina's zelfs niet meer helemaal geladen.

Blijkbaar komt dit doordat ik nu de includes telkens bij het andere domein ga halen ipv in een folder in het eigen domein.

Weet er iemand hoe dit kan opgelost worden?

Vb:
In config.php staat: $config_wm = "http://www.anderedomein.com/wm/";;
En in de andere php files staat: include( $config_wm . "boxbot.inc.php");
Dan krijg ik bovengenoemde problemen.

Wanneer ik de folder /wm/ echter copieer in het bestaande domein en de code in config.php aanpas naar: $config_wm = "/public_html/wm/";
Dan werkt alles perfect.

Tja, dat is nu eenmaal het grote verschil in snelheid dat op kan treden als je het op die manier aanpakt.

Als jij alle afbeeldingen op een externe locatie host, zal er voor elke afbeelding een HTTP request uitgevoerd moeten worden. Als om wat voor reden dan ook die HTTP requests traag afgehandeld worden, zal dat ook betekenen dat de websites die van die afbeeldingen afhankelijk zijn, traag zullen laden.

De oplossing geef je eigenlijk zelf al: de bestanden gewoon opslaan binnen het bestandssysteem van de betreffende sites. Dat is de keuze die je moet maken...
Mocht je nu eens gewoon al die includes in een mapje steken.

Telkens je serieuze veranderingen uitvoert, update je dat mapje.

Zoveel werk kan dat toch niet zijn, wel?
zet hem op je pc thuis en maak een batch bestand om ze up te loaden naar de afzonderlijke host als je wijzigingen aanbrengt.

dwz

--> wijzigingen
--> 1 X klikken op upload.bat

Dat is toch niet veel weer dacht ik

echo %date%>>datum.txt
echo %time%>>datum.txt
del administratie.zip
zip -r administratie.zip administratie
del documenten.zip
zip -r documenten.zip documenten
copy administratie.zip g:\backup\
copy documenten.zip g:\backup\
copy datum.txt g:\backup\
c:
cd\
cd Program Files\FileZilla
filezilla.exe -overwrite -u d:\administratie.zip ftp://user:PASS@HOST/private -close
c:
cd\
filezilla.exe -overwrite -u d:\documenten.zip ftp://user:PASS@HOST/private -close
c:
cd\
filezilla.exe -overwrite -u d:\datum.txt ftp://user:PASS@HOST/private -close
exit

bovenstaand is bach welke ik veel gebruik. je pc moet beschikken over filezilla en een commandline zip functie

Reageren