Hallo PHP Experts
Ik bezit al bijna 1 jaar een goed draaiende website gebouwd met PHPClassifieds van Delta Scripts.
Alle werkte perfect tot 2 of 3 maanden geleden.
Als een bezoeker via een formulier contact probeert te krijgen met een adverteerder krijgt hij/zij een foutmelding.
Als ik het script opnieuw installeer (bijvoorbeeld in een submap) dan draait het perfect. Nu is de database al zo groot dat het niet meer te backuppen is en ik kan dus geen verse site maken zonder heel veel leden en hun gegevens (bijvoorbeeld foto's)te verliezen.
Als je op deze site van taal verwisseld werkt het ook prima.
Wie kan ernaar kijken en misschien mij dit probleem helpen op te lossen?
De site is: http://www.gratisadverteren.net
Nu is de database al zo groot dat het niet meer te backuppen is

Dan gebruik je vast en zeker MySQL, wat al volledig onbetrouwbaar is, en het maken van een "backup" probeer je dan waarschijnlijk met een lullig PHP-scriptje te doen. Wat niet kan.

Ook databases van vele TB's groot zijn te backuppen maar je hebt wel de tools nodig die de database daarvoor zelf in huis heeft. Verder is het handig om een betrouwbare database te gebruiken, anders stelt jouw database niet meer voor dan een stuk kladpapier. Kijk eens naar PostgreSQL, Firebird, SQL Server (is met beperkingen ook gratis), etc. etc. Vrijwel iedere database is beter dan MySQL.

Vraagje: Hoe groot is jouw database eigenlijk? Hoeveel MB/GB/TB neemt deze in beslag?
Mijn database is ongeveer 56MB groot.
Trouwens het programma heeft een backup optie, maar deze doet het sinds een paar dagen niet meer en geeft een time-out error.
Wilfred schreef op 29.12.2008 13:48
Trouwens het programma heeft een backup optie, maar deze doet het sinds een paar dagen niet meer en geeft een time-out error.
En die backup optie is toevallig in PHP geprogrammeerd? Backuppen van databases doe je niet met een PHP scriptje, daar zijn andere tools voor. Raadpleeg de handleiding van je database om te zien hoe je voor jouw database backups kunt maken...

ps. Een database van 56 MB is niet groot. Databases van een paar honderd GB zijn dat wel...

Reageren