graag wil ik op een pagina een andere pagina includen.
als ik dit op een lokaal systeem doe dan gaat het verkeerd aangezien de include-pagina ook variabelen meekrijgt
dus
include("a.php?b="test1"&c="test2");
als ik de pagina a.php?b="test1"&c="test2 oproep doet deze het prima, als ik deze echter include niet.
Ik heb begrepen dat hij de file a.php?b="test1"&c="test2 probeert te include, die uiteraard niet bestaat. Heeft iemand een oplossing?

Jan
Wat include eigenlijk doet is het ene php bestand opnemen in het andere. Daarbij kan je dus ook van alle GET en andere variabelen gebruik maken. Je hoeft dus niets op te geven, ze worden automatisch overgenomen.
include("a.php"); 

Zal dus het juiste resultaat geven. Wil je toch gegevens doorgeven, kan dat in een 'gewone' variabele.
Er zijn nog meer manieren om de ene pagina in de andere te laten verschijnen. De meest simpele is met een IFRAME.
met php kun je ook implode gebruiken
voorbeeld:

$html = implode (' ', file ('http://localhost/a.php?b=test1&c=test2'));
echo $html;

waar localhost de url van je site is.

Paul

@Paul: besef dan wel dat het PHP script dat je inlaadt eerst geparsed wordt en je dus niet de PHP code in je script opneemt, maar de gegenereerde output...

Verder zou je die regel met implode() natuurlijk ook kunnen vervangen door file_get_contents(), dat geeft de content direct al als string terug.
Neee, implode is om een array aan elkaar te lijmen, met evt lijm elementen. En niet om een output te catchen.
Include is zoals het hoort. En de variable uit POST, GET en REQUEST zijn globaal.
@Blanche: Ik heb nog geen ervaring met File_get_contents(), echter heb ik vandaag wel een goed resultaat behaald in mijn eigen muziek database met implode(ik ben me bewust dat ik de gegevens parse). Ik ben een lui mens en wilde voor alle tabellen 1 bestand(lees functie) hebben die de inhoud toont en netjes het juiste aantal pagina's genereert, echter de waardes zijn elke keer anders waarmee ik de sql opdracht mee op moet bouwen. maar ik zal zeker eens met de file_get_contents() gaan spelen en kijken wat er allemaal mee kan doen.

Reageren