Hallo allemaal, ik heb even een vraagje hopenlijk kunnen jullie me een beetje helpen.

<script type="text/javascript">
var parameter = 'dit moet direct veranderen als de input value is veranderd';
</script>

<input type="text" onchange="verander de javascript parameter" value="FFFFFF">

wat ik dus wil proberen is dat als ik in de input box nu FF0000 tik dat de parameter dan automatisch die waarde overneemt zonder eerst op submit te drukken zeg maar/geen forms.

is dit te doen? of weten jullie misschien een betere manier om te proberen.

bedankt. gr bram

<script type="text/javascript">
function setVar(sVar) {
  var parameter = document.getElementById(sVar).value;
}
</script>

<input type="text" onchange="setVar('veld');" id="veld" value="FFFFFF" />

Kijk even wat ik doe, en wat het script doet. Veld in de functie en veld bij id horen bij elkaar!
bedankt voor je hulp.

dit werkt goed! wat ik alleen nu wil doen is me url tegelijk updaten.
de url word alsvolgt:

onchange="this.href = http://voorbeeld.com/index.php?iets='+ parameter +'"

zo heb ik het nu, maar op deze manier blijft het zeggen dat de parameter niet gedefineerd is. kun je me hier mee helpen?

danks. gr bram
Het gebruik van this is hier natuurlijk niet logisch, dat betreft immers het element waar de onchange bij hoort. Nee, de url zou je dan via document.location.href moeten benaderen...
oke bedankt voor de tip. ik zal nog even 1 keer goed uitleggen wat ik precies wil:

1. ik voer een hex waarde in een textbox. op het moment dat ik dit heb gedaan veranderd var parameter naar de gekozen hex waarde.

bv:
var parameter = 'FF0000';

2. ik heb een chain image die ik deze hex waarde wil gaan toekennen

http://voorbeeld.com/kleur?set=colorid[' + parameter + ']&call=url[file:blabla]&cachelong

dit is gewoon een plaatje die ergens van de server word gehaald doet er verder weinig toe.

dus op het moment dat var parameter de hex waarde onthoud zou dus de afbeelding gelijk mee moeten veranderen en dus ook die hex waarde krijgen in de url.

hopenlijk is het te doen. nogmaals bedankt. gr bram

Reageren