De bedoeling is een stukje php code te maken die random 6 mappen
(folders) selecteert op de server (een oscommerce shop) waarin ook weer random 6 produktbladzijden worden geselecteert

De werking op de shop is als volgt : bij openen homepage word er uit 1 v.d 6 mappen ( produktnamen) gekozen en er word ook 1 v.d 6 bladzijden die in de map zit geselecteert (deze bladzijde zie je dan op de shop )

Elke keer bij openen v.d homepage word er een random map en een random bladzijde hierin gekozen
Alle bladzijden komen even veel aan de beurt ..dan

Dit is een mogelijkheid

Een andere mogelijkheid is dat je als eis stelt dat bij openen van de homepage een geopende map steeds opnieuw gekozen word totdat alle 6 bladzijden hierin getoond zijn op de homepage, daarna word er weer random een map gekozen
Het voordeel is hiervan dat er eerst een serie bladzijden getoond worden die bijv bijelkaar horende dingen laat zien

6 mappen random en 6 bladzijden random komt misschien wat onsamenhangend over

Heeft iemand een idee welke code hiervoor vantoepassing is ?
bedankt alvast.

Geen probleem. Ik steek er zelf ook wat van op als ik andere mensen help.

Mocht je nog een keer hulp nodig hebben kun je me altijd een berichtje sturen.

Groeten.
Totaal random voor 2 mappen en daarin elk 6 bladzijden

<?php

if(rand(1, 2) == 1){
$random_map = homeboxblz1;
} else {
$random_map = homeboxblz2;
}
include("$random_map /homebox".rand(1,6).".php");
?>

Is een goed principe : alle bladzijden komen aan de beurt evenveel en elke map staat voor een produkt

Maar vaak bladert de persoon verder en dan is een serie bij elkaar horende produkten interessanter lijkt mij
De shop moeter dusvoor zorgen dat bij een gekozen random map eerst de bladzijden hierin in een vaste volgorde worden doorlopen ( door iedereen die de homepage opent)
Is dit gebeurd dan ( een voorwaarde) dan word er weer random een nieuwe map geopend en begint alles weer opnieuw

Hoe programmeren we dit dus?

Hieronder de huidige code om 6 random homepage bladzijdente laten zien
<?php
include("homeboxblz/homebox".rand(1,6).".php");
?>
Oke ik moet de shop dwingen dat bij een geopende random map de 1 eblz uit die map getoond gaat worden
Onderstaande code opent een willekeurige blz
<?php

if(rand(1, 2) == 1){
$random_map = homeboxblz1;
} else {
$random_map = homeboxblz2;
}
include("$random_map /homebox".rand(1,6).".php");
?>

Om blz 1 te openen uit een random map welke aanpak hiervoor ?
( het moet allemaal zo eenvoudig mogelijkuitgevoerd gaan worden: geen uitgebreide beheer om nieuwe blz aan , etc )
Ik maak de nieuwe blz aan en zet in een map en pas wat code aan
Die rand() functie voor de bladzijden kan ik in de onderstaande include eruit halen...en maak er dit van
Nu word er uit de random 2 mappen altijd de eerste bladzijde geopend
Dat wil ik ook

<?php include("$random_map /homebox1".php");?>

Nu kan ik dit gegeven gebruiken zoals in bovenstaande post beschreven staat om dit in een database op te slaan, want anders word steeds de 1e blz geopend en de database laat ik fungeren als geheugen : via een php script wordt er geconstateerd dat blz 1 uit een random map al is geopend geweest en dus moet bladzijde 2 volgen ...

Nu dit in php taal ?

Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Reageren