Ik maak gebruik van de gratis gallerij: simplevieuwer.
De applicatie werkt met een gallery.xml bestand, nu heb ik een upload script gekoppeld aan een fwrite scriptje waarmee je dus de nieuwste foto's boven aan de gallerij krijgt. Afijn, dat werkt allemaal perfect. Nu de volgende vraag, ik wil een gebruikersvriendelijke aanpasbare gallerij krijgen. Ik kan bijv het bestand openen en dan verwerken in een textvak zodat je het gemakkelijk kan editen, maar dat is niet erg gebruiksvriendelijk.
Iemand een oplossing?
In ieder geval hier is het upload/fwrite gedeelte
<?
$locatie = 'gallerij/gallery.xml';
$gallerij = file($locatie);
foreach($gallerij as $value) {
$text = trim($value);
$text = htmlspecialchars($text);
$output = str_replace('<simpleviewergallery maxImageWidth="480" maxImageHeight="360" textColor="0x333333" frameColor="0x999999" frameWidth="0" stagePadding="0" navPadding="40" thumbnailColumns="6" thumbnailRows="2" navPosition="bottom" vAlign="top" hAlign="center" title="SimpleViewer Gallery" enableRightClickOpen="true" backgroundImagePath="" imagePath="" thumbPath="">', "", $text);
$test .= $output;
}
$lesser = str_replace('<','<',$test);
$greater = str_replace('>','>',$lesser);
$header = '<simpleviewergallery maxImageWidth="480" maxImageHeight="360" textColor="0x333333" frameColor="0x999999" frameWidth="0" stagePadding="0" navPadding="40" thumbnailColumns="6" thumbnailRows="2" navPosition="bottom" vAlign="top" hAlign="center" title="SimpleViewer Gallery" enableRightClickOpen="true" backgroundImagePath="" imagePath="" thumbPath="">';
$myFile = "gallerij/gallery.xml";
$naam = $_POST['naam'];
$fh = fopen($myFile, 'w') or die("Kan het bestand niet openen.");
fwrite($fh, $header);
fwrite($fh, '<image><filename>'.$url.'</filename><caption>'.$naam.'</caption></image>');
fwrite($fh, $greater);
fclose($fh);
?>
De foto is toegevoegd in de gallerij, klik <a href="gallerij/index.html">Hier</a> om het te bekijken OF klik <a href="upload.php">hier</a> om nog een foto toetevoegen!