Beste PHP Hulp,

Ik maak gebruik van de gratis gallerij: simplevieuwer.
De applicatie werkt met een gallery.xml bestand, nu heb ik een upload script gekoppeld aan een fwrite scriptje waarmee je dus de nieuwste foto's boven aan de gallerij krijgt. Afijn, dat werkt allemaal perfect. Nu de volgende vraag, ik wil een gebruikersvriendelijke aanpasbare gallerij krijgen. Ik kan bijv het bestand openen en dan verwerken in een textvak zodat je het gemakkelijk kan editen, maar dat is niet erg gebruiksvriendelijk.

Iemand een oplossing?

In ieder geval hier is het upload/fwrite gedeelte

<?
$locatie = 'gallerij/gallery.xml';
$gallerij = file($locatie);
foreach($gallerij as $value) {
 $text		= trim($value);
 $text		= htmlspecialchars($text);
 $output	= str_replace('&lt;simpleviewergallery maxImageWidth=&quot;480&quot; maxImageHeight=&quot;360&quot; textColor=&quot;0x333333&quot; frameColor=&quot;0x999999&quot; frameWidth=&quot;0&quot; stagePadding=&quot;0&quot; navPadding=&quot;40&quot; thumbnailColumns=&quot;6&quot; thumbnailRows=&quot;2&quot; navPosition=&quot;bottom&quot; vAlign=&quot;top&quot; hAlign=&quot;center&quot; title=&quot;SimpleViewer Gallery&quot; enableRightClickOpen=&quot;true&quot; backgroundImagePath=&quot;&quot; imagePath=&quot;&quot; thumbPath=&quot;&quot;&gt;', "", $text);
 $test 		.= $output;
}

$lesser = str_replace('&lt;','<',$test);
$greater = str_replace('&gt;','>',$lesser);
$header = '<simpleviewergallery maxImageWidth="480" maxImageHeight="360" textColor="0x333333" frameColor="0x999999" frameWidth="0" stagePadding="0" navPadding="40" thumbnailColumns="6" thumbnailRows="2" navPosition="bottom" vAlign="top" hAlign="center" title="SimpleViewer Gallery" enableRightClickOpen="true" backgroundImagePath="" imagePath="" thumbPath="">';
$myFile = "gallerij/gallery.xml";
$naam = $_POST['naam'];
$fh = fopen($myFile, 'w') or die("Kan het bestand niet openen.");
fwrite($fh, $header);
fwrite($fh, '<image><filename>'.$url.'</filename><caption>'.$naam.'</caption></image>');
fwrite($fh, $greater);
fclose($fh);
?>

De foto is toegevoegd in de gallerij, klik <a href="gallerij/index.html">Hier</a> om het te bekijken OF klik <a href="upload.php">hier</a> om nog een foto toetevoegen!

In welde vorm wil je dit dan weergeven, waar hed je zelf aan gedacht?
Nou, eigenlijk ik had niet echt een idee hoe ik dit moest aanpakken, ik dacht misschien een database en dan soort als string replace zoals ik t al eerder gedaan had. Had niet echt een idee, dus ik dacht misschien iemand hier wel.
Je wilt gewoon het bestand kunnen bewerken? Gebruik dan [php]fread[/php] of een soortgelijke functie en zet het na afloop van het bewerken weer in het bestand.
Ja ik snap wat je bedoeld.
Ik had dat dus ook gemaakt, een text area met die fread erin, en dat dan vervolgens updaten het bestand. Dat werkt ook prima, maar het is niet gebruikersvriendelijk. Soort CMS achtig iets dacht ik. Dus ik vroeg of er geen anderen oplossing mogelijk zou zijn ?
@Midas
Ja dat is de code, die komt later maar hij geeft aan het netjes te willen presenteren.

@Delano
Wat dacht je van een eigen parser net zo als UBB?

Reageren