Hier is het script

<?php

require_once "header.php";

?>
<?php

$gebruikersnaam = mysql_real_escape_string(strip_tags(trim($_POST['gebruikersnaam'])));
$wachtwoord = mysql_real_escape_string(strip_tags(trim($_POST['wachtwoord'])));
$email = mysql_real_escape_string(strip_tags(trim($_POST['email'])));

$wachtwoord = sha1($wachtwoord);

$checkgebruiker = mysql_query("SELECT username FROM Members WHERE username='" . $gebruikersnaam . "'");

$gebruikersnaam_bestaat = mysql_num_rows($checkgebruiker);

if($gebruikersnaam_bestaat > 0)
{ echo "Jouw gekozen gebruikersnaam is al bezet. Probeer een andere naam.";
unset($gebruikersnaam);
include 'registreren.php';
exit ();
}

$query = "INSERT INTO Members (email, username, password) VALUES('$email', '$gebruikersnaam', '$wachtwoord')";
mysql_query($query) or die(mysql_error());
mysql_close();

echo "Je bent succesvol geregistreerd!"

?>
<?

require_once "footer.php";

?>

Hoe kan ik kijken of het formulier verzonden is? Of Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wachtwoord op z'n minst 1 cijfer en 6 letters heeft? Hoe kan ik ervoor zorgen Dat het email goed is, dat er dus @blabla.nl achter hoort.

Hoe kan ik mijn fout afhandeling beter zetten?

MvG
DC
Iemand een idee mensne?

Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Uitgebreide formulier controle

Kijk eens naar dit voorbeeld. Dat moet je wel een idee geven van hoe je de verschillende velden kunt controleren.

Verder zou ik die strip_tags() weg halen. Ten eerste verwacht een gebruiker niet dat er delen van zijn gebruikersnaam/wachtwoord verwijderd worden en waarom zou ik ten tweede bijvoorbeeld geen '<p>' in mijn wachtwoord mogen gebruiken?

ps. Het verwijderen van opmerkingen van moderators is natuurlijk niet de bedoeling! Bumpen is niet toegestaan, doe dat dan ook niet en laat meldingen daarover gewoon staan...
Dankje, ik zal kijken

Reageren