Ik heb een login script gemaakt en ik wil dat gebruikers ingelogd blijven, wat lukt als ze de pagina herladen via de "refresh" methode. Maar als ze opnieuw op de url-link klikken of ze gaan naar een andere pagina van de site dan moeten ze weer opnieuw inloggen. Ik hoopte dat jullie mij konden helpen:

<?
if ($user == NULL){
echo "<form action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"post\">
<p class=\"Login\">Please login:<br>
Username:<br>
<input type=\"text\" maxlength=\"9\" HSPACE=\"9\" name=\"user\">
<br>
Password:<br>
<input type=\"text\" maxlength=\"10\" HSPACE=\"10\" name=\"pass\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"Login!\">
<br>
</p>
</form>";
} else {
echo "<p class=\"Login\">";
if (!$user == NULL){
if (!$pass == NULL){
mssql_select_db("GunzDB", $con);
$coop = mssql_query("SELECT UserID,Password FROM Account WHERE UserID='$user'");
$cooprow = mssql_fetch_array($coop);
if ($cooprow['UserID'] == $user){
if ($cooprow['Password'] == $pass){
echo "Welcome ".$user;
echo "<input type=\"submit\" name=\"Logout\" value=\"Logout\"></p>";
}
else {
echo "<form action=\"".$_SERVER['PHP_SELF']."\" method=\"post\">
<p class=\"Login\">Please login:<br>
Username:<br>
<input type=\"text\" name=\"user\">
<br>
Password:<br>
<input type=\"text\" name=\"pass\"><br>
<input type=\"submit\" value=\"Login!\">
<br>
UserID/Password Wrong
</p>
</form>";
exit;
}
?>
serieus.. aan een google link heb ik dus geen ene fuck, denk je niet dat ik google al heb afgezocht. Misschien iemand die wel moeite wilt doen?
als je op google zoekt, vind je anders een hoop. bovendien hoef je niet meteen zo absurd dom te reageren.. je zet je zelf voor schut. ik wou je wel helpen, maar als mijn hulp niet op prijs wordt gesteld, krijg ik dan ook zo`n reactie?

edit: je grote vriend xevo had trouwens wel gelijk. dit kun je doen met $_SESSION... door gewoon heel simpel een nieuwe sessie variable aan te maken wanneer je pass overeen komt. dan kun je elke pagina afvangen en controleren of die sessie bestaat.. hoe makkelijk kan het leven soms zijn..

Reageren