Hallo,

Ik heb een heel groot probleem. Ik maak mijn site's met CSS files, Maar in elke browser ziet het er weer anders uit. Ik weet totaal niet hoe dat kan. Ik zou heel graag willen dat het in de volgende browsers het zelfde er uit ziet: Internetexplorer 6 en 7 | Mozilla FireFox | Opera | Safari

Weet iemand wat er steeds gebeurd?

Ik hoop dat iemand weet hoe het op te lossen is :)

Danku, MVG Kevin
Dat kun je niet zomaar 1-2-3 oplossen. Daar moet je wel even wat tijd aan besteden. In iedere browser heb je bepaalde [google]CSS Hacks[/google], die kunnen ervoor zorgen dat een element wel in die browser gebruikt wordt, maar niet in een andere browser. Zo kun je je CSS precies naar gelang de browser aanpassen, maar het kost wel veel tijd en je foutconsole zit altijd vol met fouten, omdat niet altijd alles geparsed kan worden.
Haal alles eens door de validator.
@Jezpur

De enige browsers waar je normaal gesproken echt Hacks voor nodig bent zijn IE (en ook dat al meestal niet) door een logische en goede opbouw van je HTML en CSS kan je een website al heel snel crossbrowser krijgen.

Is het nu echter niet goed, kan je zoals SanThe eens proberen te valideren en anders begin je op nieuw je HTML/ CSS stukje bij beetje op te bouwen, en na elk klein deel wat je hebt opgebouwd controleer je of het nog voldoet.

Daarnaast wil het ook nog wel eens helpen een zogenaamde [google]reset.css[/google] file te gebruiken. Deze zorgt dat de standaard marges (en padding) in elke browser terug worden gezet naar 0. Daar zit bij verschillende browsers soms wel eens een (klein) verschilletje in.

Reageren