Sorry voor de dubbel post
Hello
Kan er my iemand helpen om volgende code op punt te stellen.
Het gaat hier om een simpele guestbook.
Via trace in flash kan ik zien dat alles correct vertrekt naar het script en het bestand word ook 100% correct ingelezen in flash. De fout zit hem blijkbaar in het wegschrijven van het php script. dit zou volgens het opzoek werk dat ik deed nu gebeuren in UNICODE en zou om 100% correct te zijn in UTF-8 moeten zijn. iemand een idee wat ik aan de onderstaande code moet veranderen om dit te laten gebeuren

De code -->

<?

if (!isset($name) || !isset($email) || !isset($message) || empty($name) || empty($email) || empty($message)) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Input required for all fields.");
exit;
}

$email = strtolower($email);

addentry($name, $email, $message);

function addentry($name, $email, $message) {

$posted = strftime("%D %I:%M %p");

$message = stripslashes($message);

$file = fopen('../databases/entry.txt', 'a+');

if (!$file) {
print "&result=Fail";
print "&errorMsg=" . urlencode("Could not open entry.txt file. Change CHMOD levels to 766.");
exit;
}

fputs($file, "<font color=\"#FFFFFF\">Name:</font> $name\n<font color=\"#FFFFFF\">Email:</font> <font color=\"#990000\"><u><A href=\"mailto:$email\">$email</A></u></font>\n<font color=\"#FFFFFF\">Posted:</font> $posted\n<font color=\"#FFFFFF\"><br>Message:</font> $message\n\n");
fclose($file);

// Send admin an email when new entry occurs
mailAdmin($name, $email, $message);
}

function mailAdmin($name, $email, $message) {
$mailTo = "[email protected]";
$mailFrom = "From: <[email protected]>";
$mailSubject = "New Guestbook Entry";
$mailBody = "A visitor to your site has left the following information in your guestbook:\n
Name: $name
Email: $email
The visitor commented:
------------------------------
$message
------------------------------
You can view the message at:
http://www.yoursite.com";;
mail($mailTo, $mailSubject, $mailBody, $mailFrom);
}

print "&result=okay";
exit;

?>

Dit bericht heeft nog geen reacties.

Je hebt een van de 2 vetgedrukte functies nodig van op deze site. Welke precies kan ik niet uitmaken op je vraag, hij is net te onduidelijk daarvoor.

Hopelijk helpt dit je wat verder.
Tja daar was ik ook al terecht gekomen maar het is me niet echt duidelijk waar naar toe. Heb hier dus mijn inkomde data en dan ....
Hoe verklaar ik bv de var $name zodat deze klaar voor UTF-8 ?
Zoals ik al zei, je vraag is te ONduidelijk.

Ik kijk eens naar je script en zie plots $name gebruikt worden. Waar wordt die ge-initialiseerd? M.a.w. waar komt de inhoud ervan vandaan.

wat jij nodig hebt is dus zoals ik OOK al zei iets als:
$name = utf8_decode($name);
of
$name = utf8_encode($name);
Wel dit script is er om flash variables naar een txt doc op de server te laten scrijven. de data komt dus van flash met het volgende code.

myData.load("../php_scripts/addentry.php?" + randNum + "&name=" + name + "&email=" + email + "&message=" + message, myData, "POST");

Ben nu je post aan het proberen en ziet er goed uit ...
Alles komt er nu goed in het bestand

Kan je nu wel kussen Hipska :-)
Real big thx
Laat het kussen maar achterwege..

Trouwens dat uit mijn vorige post had je toch echt wel zelf moeten vinden hoor!!

Nu kan ik nog maar 1 ding zeggen over veiligheid..
Gebruik $_POST['name'] en $_POST['email'] te gebruiken ipv gewoon $name.
Waarom ga ik hier nu niet vertellen, er zijn anderen die daar meer over kunnen vertellen. (of google)

Reageren