Ik zag op een forum deze stijl-code voorbij komen:

<link href="style_test.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<div id='left_header'></div>

STYLE.CSS
html,body {
        margin:0px;
}

div#left_header {
    position:relative;
    background-image:url('img/image_03.png');
    width:276px;
    height:208px;
} 

En nu vroeg ik me af af die tag-aanduiding in de CSS verplicht is? Hier heb ik deze niet, en het werkt wel...

#left_header {
    position:relative;
    background-image:url('img/image_03.png');
    width:276px;
    height:208px;
} 

Nu vroeg ik me af of dat 'div' voor het #left_header ID in de CSS nou verplicht is, bedoeld is voor compatibilty of is het puur voor de overzichtelijkheid dat je weet bij wat voor tag het wordt gebruikt.
Volgens mij is deze niet verplicht
Het is niet verplicht om de tag aanduiding in de CSS te gebruiken. Ik gebruik ze vaak wel omdat het wel overzichtelijk is. #left_header zegt helemaal niets, behalve dat het iets is met de linker kant.

Daarnaast weet je ook als je div erbij zet (bijvoorbeeld) dat het een block lvl element betreft. Je kan ook aan de css al inschatten hoe iets zich gedraagt.
Aar schreef op 14.01.2009 10:50
of is het puur voor de overzichtelijkheid dat je weet bij wat voor tag het wordt gebruikt.
Met die tag aanduiding beperk je de betreffende style tot het type element dat de tag aangeeft. In jouw geval zal de style dus alleen werken op een div element met het id 'left_header'.

Het is een afweging die je maakt. Wil je dat een style slechts op een bepaald element van toepassing is, geef dat dan op die manier aan. Is een style echter bedoeld voor meerdere elementen, laat de tag dan weg.
ik wil ook nog wel eens anders om gebruiken.

#left_header div {}
dan werkt deze opmaak alleen voor de divs in en tag met id left_header

Reageren