beste liederen,

Is hier toevallig iemand die nog een javascript bestand heeft liggen welke je kunt gebruiken om een css hover menu werkend te maken in IE6? Ik had er altijd een maar door een crash is dit verdwenen.. en ik ben geen ster in JS om dat zo een twee drie zelf te maken hehe..

groet,

Merijn
Ik gebruik altijd jquery. Het is aan jezelf als je alleen voor dit deze library wilt inladen. Het is wel heel makkelijk.
In je css heb je waarschijnlijk li:hover
Hier voeg je aan toe li.hover (dus een class)
Met javascript regel je dat deze class wordt toegevoegd bij een mouseover. Bij jquery doe je dat zo

$("#menu li").hover(
function()
{
$(this).addClass("hover");
},
function()
{
$(this).removeClass("hover");
});
Hm, wat dacht je van de css psuedo-eigenschap :hover?
Hmm, ik wist niet dat jquery dit had ingebouwd! Ik ga er eens naar kijken :)

ik heb trouwens de hover op de complete ul staan. maar dat maakt hier in dit geval niet uit neem ik aan?

edit:

wat dacht je van een dropdown menu?

en wat dacht je dat :hover was? Dit werkt in IE6 en lager alleen op anchor punten en niet op li en ul. Daarvoor heb ik de JS nodig..

Dat ken ik wel, maar deze constructie werkt denk ik net even wat simpeler voor mijzelf. Aangezien ik beginner ben met PHP en zeker met het aanpassen van htc en hta bestanden..

En bovendien, ik heb het al werkend met de jQuery lib, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan..?

daarnaast was het meer een alround oplossing, aangezien ik voor m`n werk gebruik maak van xsl en dot net en sja dan zit je niet met .htc bestanden te kloten denk ik ;D

Reageren