RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^nl/algemeen$ index.php?taal=nl&item=algemeen
RewriteRule ^nl index.php?taal=nl

1. Dit heb ik nu en dit werkt goed, maar voor iedere pagina moet ik een nieuwe RewriteRule aanmaken, maar ik zou graag deze variabelen opvangen en verwerken in PHP. Met andere woorden, dat ik nooit meer aan het .htaccess bestand moet komen, want nu moet ik bij iedere nieuwe pagina, een nieuwe regel in het .htaccess bestand steken.
2. Ook heb ik in de header de CSS volledig moeten toekennen (http://www.domein.nl/css/css.css) en zou ik graag (css/css.css) zo zien staan. Alvast bedankt voor de hulp.
John Denver schreef op 15.01.2009 15:21
want nu moet ik bij iedere nieuwe pagina, een nieuwe regel in het .htaccess bestand steken.
Gebruik dan bijvoorbeeld een RewriteRule die er als volgt uit ziet:

RewriteRule ^nl/([^/]+)$ index.php?taal=nl&item=$1

Nu komt alles wat je achter de laatste / zet automatisch achter &item= te staan. Zie ook deze mod rewrite handleiding voor meer uitleg hierover.

Het is zonde om dit met PHP op te gaan lossen als je met .htaccess al een goede oplossing kunt verzorgen ;-)
RewriteEngine On
RewriteRule ^nl/([^/]+)$ index.php?taal=nl&item=$1
RewriteRule ^fr/([^/]+)$ index.php?taal=fr&item=$1
RewriteRule ^de/([^/]+)$ index.php?taal=de&item=$1
RewriteRule ^nl index.php?taal=nl
RewriteRule ^nl/ index.php?taal=nl
RewriteRule ^fr index.php?taal=fr
RewriteRule ^fr/ index.php?taal=fr
RewriteRule ^de index.php?taal=de
RewriteRule ^de/ index.php?taal=de

Dit heb ik nu en het werkt inderdaad subliem, en nu zou ik normaal gezien niets meer moeten toevoegen aan mijn .htaccess bestand. Bedankt Blanche!
2. Best volledige pad naar css en jscript laten staan zeker, of is er daar ook een oplossing voor dat je het relatieve pad kunt kiezen?
Zie het stuk over bestaande bestanden en mappen in het hoofdstuk over RewriteConds uit die handleiding.

Verder zou ik het pad naar css bestanden altijd vanaf de root opgeven, dus met een / ervoor: /css/css.css...

Reageren