Ik ben bezig met een website waarbij verschillende domeinnamen naar de server verwezen kunnen worden. Ik maak gebruik van een debian server met Apache2 + PHP5 + MySQL5.

Nu wil ik graag dat wanneer een bezoeker op de site komt gekeken wordt in een database en aan de hand van dat de juiste map op de server wordt aangewezen voor apache.

Ik heb wel wat gezocht:

http://www.apachelounge.com/viewtopic.php?t=2210 -- Dit is alleen voor win32 zover ik gevonden had.

Nu wil ik alleen niet dat ik een cronjob moet opzetten dat hij constant elk kwartier apache herlaad. Maar hij moet wel de nieuwe vhosts mee nemen.

Iemand een idee hoe ik dit doe?

Bedankt.
Bedankt voor de info..

Het zijn bestaande domeinen..
Naast de benadering d.m.v. jos.vrienengroepen.nl kunnen ze ook jos.nl gebruiken en beide komen dan op hetzelfde uit. Graag zou ik het wel op server niveau doen het is voor mezelf ook om van te leren dus ik sta open voor alle info.

Leesrechten verwijderen inderdaad daar had ik nog niet aan gedacht, kom je dan standaard uit op basis documentroot..
Wanneer bijvoorbeeld een vriendengroep zich misdraagt of iets wil ik hun op non-actief kunnen zetten en dan moeten ze uit komen op een bepaalde pagina.

Hoe kan ik de onderstaande fout oplossen?

VirtualDocumentRoot

Syntax error on line 2 of /etc/apache2/sites-enabled/000-default:
Invalid command 'VirtualDocumentRoot', perhaps misspelled or defined by a module not included in the server configuration
failed!

De mod_vhost_alias is ingeladen.
Ik had deze proberen te enable met <enable mod_vhost_alias> of iets wat ik gevonden had. Maar toen kreeg ik de melding dat ik enable niet gesloten had.

Bedankt alvast.

Reageren