Beste,

Voor ons nieuwe CMS zijn wij bezig met het ontwikkelen van onze Admin. Wij zijn van plan het echt gebruikersvriendelijk te maken. Hiermee moet je denken aan drag and drop, veel javascript etc etc.

Mijn vraag aan jullie is of het nog rendabel is om het geheel IE6 compatible te maken. Als ik kijk naar de browser statistieken van w3schools zijn er nog gemiddeld 20% van de bezoekers die nog steeds IE6 gebruiken.

Simpele fixes zoals de transparantie fix worden sowieso geinstalleerd.

Het systeem zal ongeveer 3 maanden nodig hebben om gemaakt te worden.

Dus moeten wij nog rekening gaan houden met IE6? Of toch ervan uit gaan dat onze klanten een betere browser gebruikt zoals IE7, FF, Safari of Chrome?

Mvg Pepijn.
Ik denk dat dit een keuze is die jullie alleen zelf kunnen maken... Ik denk zelf dat eind 2009 er nog steeds wel een groot aantal IE6 gebruikers zal zijn, maar je hebt het over een CMS... Als je gebruikers IE6 gebruiken, kun je ze adviseren om IE7 of een goede browser te kiezen :-) Daarmee wordt het percentage dat overblijft weer een stukje kleiner.
Denk dat je die vraag bij je klanten neer moet leggen... Binnen veel bedrijfsnetwerken duurt het even voordat er overgestapt word. Tenzij het kleine bedrijven zijn met ieder hun eigen laptop kunnen ze dan vaak geen andere browser installeren.
@Arjan het probleem is dat ik het niet bij mijn klanten kan neerleggen. Omdat het systeem door meerder (potentiƫle) klanten in gebruik zal worden genomen.
Dan zou ik ervoor zorgen dat het gewoon werkt met IE6... Je gaat af t.o.v. potentiƫle klanten als je systeem niet werkt met zo'n mainstream browser. Checken ze je demo; 'sorry, wij ondersteunen uw browser niet' terwijl alle concurrenten dat wel doen.
Ik zou ook zeker nog rekening houden met ie6, want het gaat toch om 1 op de 5 gebruikers.
Voor een cms, vindt ik dat het in ie6 allemaal niet spectaculair hoeft te zijn, als het maar werkt.

Reageren