Hallo iedereen,

Ik heb een briefopmaak gemaakt in HTML en CSS waarbij sommige waardes zoals namen dynamisch worden ingeladen door PHP.

De brief printen gaat best met het gebruik van de JS functie
window.print()
maar ik heb echter het probleem dat de browser een hoop meegeeft zoals de titel van de pagina en het aantal pagina's.

De titel heb ik al weg weten te werker echter blijft de datum, link naar de website en het aantal te printen pagina's staan.
Is er ook een manier om dit weg te werken of is dit onvermijdelijk en moet ik een andere manier vinden om mijn brieven te printen?

m.v.g.

Mitchel
@ mitchel

Bedenk ook dat niet alle gebruikers standaard javascript aan hebben staan. Die mensen zullen de brief dan niet kunnen zien.
jawel, die kunnen 'm wel zien wanneer hij eenmaal is uitgeprint. alleen je moet even netjes met <noscript> omgaan om de printknop te verbergen als javascript is uitgeschakeld.
@Crispin
Bedankt, ik ga even snel alle media functies doorkijken en zien hoever ik kom.
Ik laat weten als het gelukt is.

@Menno
In dit geval is het geen probleem aangezien er maar door één gebruiker (een vast geroeste IE gebruiker) briefen geprint kan worden.
Bovendien is printen via bijv PHP geen optie omdat er niet vanaf 1 vaste printer geprint moet worden.

Bedankt voor jullie snelle reactie.
Hier nogmaals mijn verhaal wat voorheen verkeerd geplaatst was.
(nieuw bericht verward met een reply)

Ik krijg de paginanummering e.d. niet weg uit de print, ik post hieronder mijn code mee en hoop dat iemand van jullie mijn fout ziet.
Voor het javascript maak ik gebruik van het prototype framework.

Brief:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
	<title></title>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="../print.css" media="print" />
	<script src="../inc/js/functions.js"></script>
	<script src="../inc/js/prototype.js"></script>
</head>

<body>

<div id="content">
			<pre>	
                											[naam opdrachtgever]								
												[adres opdrachtgever]								
												[postcode][plaats]								

[naam debiteur]
[adres]
[postcode][plaats]

<b><u>HERINNERING</u></b>

[plaats opdrachtgever][datum]
Betreft: openstaande vordering
Dossier: [dossiernummer]

Geachte heer / mevrouw,

Op basis van [soort vordering], had op [datum waarop voldaan had moeten zijn] betaling moeten zijn 
ontvangen van een bedrag in hoofdsom van €[bedrag hoofdsom].

Wellicht is dit aan uw aandacht ontsnapt, reden waarom u hierbij wordt verzocht alsnog aan uw 
betalingsverplichting te voldoen en wel binnen 5 werkdagen.

Betaling wordt uiterlijk op [datum + 7 dagen] tegemoet gezien op 
rekening [bankrekeningnummer opdrachtgever].

Indien betaling niet (tijdig) is ontvangen wordt deze vordering uit handen  gegeven aan 
‘geldvordering.nl’. die u daarvoor incassokosten berekent.

Hoogachtend,
<i><u>
Dit is een geautomatiseerd aangemaakte
brief en om die reden niet ondertekend.
</u></i>
[naam opdrachtgever]

<input type="button" value="Print brief" onclick="print_brief()" id="print" />
             </pre> 
</div>
</body>
</html>

JS:
function print_brief()
{
	$('print').value = "";
	window.print();
	window.close();
}

CSS:
body 
{ 
	color:#000000; 
	background:#ffffff; 
	font-family:Verdana; 
	font-size:20px; 
} 

a 
{ 
	text-decoration:underline; 
	color:#0000ff; 
}

Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Gaat niet lukken; zeker met IE niet tenzij je dit bij de print eigenschappen in de browser aanpast.

Misschien is exporteren naar PDF vanuit PHP een beter idee of naar DOC?
Bedankt voor jullie snelle reacties, uiteindelijk ben ik na enig overleg maar gegaan voor het wijzigen van de browserinstellingen omdat dit de rest handiger leek.

@Santhe
Mag ik dan niet eens op mijn eigen topic reageren om bedankt te zeggen of om verdere hulp te vragen?
Voor de rest was extra aangemaakte post een fout van mijn omdat ik de plaats bericht met nieuw bericht in verwaring bracht.

Reageren