Beste Leden,

Voor een klant moet ik een mobilemoney script bugloos maken. Alleen dit script maakt gebruik van get_file_content(); en dit staat uitgeschakeld op de server. Ook fopen(); staat uitgeschakeld.

Nou zat ik dus te zoeken naar cURL, wat script gevonden en geprobeerd erin te verwerken. Maar dit lukt niet.

Dit heb ik geprobeert:

$ch = curl_init();
	$timeout = 5; // set to zero for no timeout
	curl_setopt ($ch, CURLOPT_URL, 'http://www.mobilemoney.com/validate.asp?username='.$mobilemoney_username.'&accounttoken='.$mobilemoney_accounttoken.'&pincode='.$code.'&output=valid');
	curl_setopt ($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);
	curl_setopt ($ch, CURLOPT_CONNECTTIMEOUT, $timeout);
	$validateOutput = curl_exec($ch);
	curl_close($ch);

echo "Output: ".$validateOutput."<br />";

Dit werkt niet, hij geeft geen enkele Output. Terwijl de url goed is want als ik die bezoek in de browser geeft hij wel response.

Doe ik het niet goed of ?

mvg,
Peter Wessels
Zeker weten dat curl wel geinstalleerd is op die webserver? Staat je error reporting op zijn hoogst? Mag curl wel een verbinding naar buiten opbouwen? Al contact opgenomen met je hostingleverancier?
curl
CURL support enabled
CURL Information libcurl/7.10.6 OpenSSL/0.9.7a ipv6 zlib/1.1.4

Dat geeft phpinfo();
Error reporting staat op zijn hoogst.
Ik vind het raar dat hij ook geen error geeft. Ik weet niet of curl verbinding naar buiten mag opbouwen, hij geeft geen error dus ik ga daar vanuit.
Probeer eens een andere url, nu.nl of iets in die trant.
Ja, dat had ik ook al geprobeerd, maar werkt ook niet. Is er misschien nóg een andere weg om dat bestand uit te lezen.
<?php
// create a new cURL resource
$ch = curl_init();

// set URL and other appropriate options
curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.nu.nl/";);
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);

// grab URL and pass it to the browser
curl_exec($ch);

// close cURL resource, and free up system resources
curl_close($ch);
?>

Werkt niet? In dat geval; neem contact op met je hostingprovider en vraag of ze wat functionaliteit voor je kunnen aanzetten. Anders moet je er toch echt over na gaan denken om opzoek te gaan naar een andere hostingprovider.

Reageren